סגור

ביתו ההיסטורי של נלסון מנדלה נפתח מחדש כמלון

החל מהעיצוב ועד לתפריט המסעדה, בית המלון כולו תוכנן בהשראת מנדלה. מחיר חדר נע בין 260 דולר ללילה ל-1,000 דולר עבור הסוויטה הנשיאותית, שממוקמת בחדר השינה המקורי של מנדלה

ביתו של נשיא דרום אפריקה לשעבר והפעיל נגד האפרטהייד, נלסון מנדלה, והגנים המקיפים אותו נפתח ללינת תיירים, לאחר שהוסב לבית מלון. המלון משמש גם כמוזאון לזכרו של המנהיג הפוליטי האמיץ, שמת ב-2013 בגיל 95.

ה-Sanctuary Mandela מציע לא רק חדרי לינה, אלא גם מסעדה עם תפריט בהשראת מנדלה, שקירותיה מקושטים בחפצים שונים שקשורים למנהיג השחור הראשון של המדינה. המלון, הנקרא Sanctuary Mandela, מכיל תשעה חדרים, שעלותם נעה בין 260 דולר ללילה ועד ל-1,000 דולר עבור הסוויטה הנשיאותית, שממוקמת בחדר השינה המקורי של מנדלה.
2 צפייה בגלריה
מלון מנדלה Sanctuary Mandela דרום אפריקה
מלון מנדלה Sanctuary Mandela דרום אפריקה
Sanctuary Mandela, דרום אפריקה
(צילום: AFP)
מנדלה גר בנכס, שהיה ביתו הראשון ביוהנסבורג אחרי ששוחרר ממאסר של 27 שנה, במשך שש שנים, מ-1992 עד 1998. במהלך התקופה הזאת הוא אירח בבית מגוון אורחים מפורסמים כמו ביל קלינטון ודוגמנית-העל נעמי קמפבל.
2 צפייה בגלריה
מלון מנדלה Sanctuary Mandela דרום אפריקה
מלון מנדלה Sanctuary Mandela דרום אפריקה
Sanctuary Mandela, מבט מלמעלה
(צילום: AFP)
במלון יכולים להתאכסן עד 18 אורחים. התפריט במסעדת המלון עוצב בהשראת המטעמים האהובים על מנדלה, שמי שמכין אותם היא מי שהיתה השפית שלו במשך שנים, קסוליסווה אנדואייה. "הוא (מנדלה) תמיד אהב ירקות, אבל זה היה חייב להיות מגוון של ירקות, כי הוא תמיד אמר שהצבעים של הירקות צריכים להיות על הצלחת", סיפרה אנדודייה, שבישלה עבור מנדלה ומשפחתו במשך שני עשורים. עוד אמרה: "הוא מאוד אהב צלי זנב שור שהייתי משלבת ברביולי".
מוקדם יותר השנה בוטלה מכירה פומבית של חפציו של מנדלה – כולל המפתח לתא הכלא שלו באי רובן הידוע לשמצה – בשל מחלוקת ציבורית. סוכנות משאבי המורשת של דרום אפריקה הודיעה לבית המכירות שהפריטים הם "אוצרות לאומיים פוטנציאליים", ויש להשיג אישורים כדי להוציא אותם מדרום אפריקה.