סגור
מטוסים של חברת לופטהנזה
מטוסים של לופטהנזה (צילום: AFP)

הטייסים בלופטהנזה שבתו היום: 800 טיסות בוטלו

הטייסים פתחו בשביתה בת 24 שעות לאחר שסבב השיחות האחרון עם ההנהלה נקלע למבוי סתום; בין השאר הם דורשים העלאת שכר של 5.5% השנה

הטייסים בלופטהנזה פתחו היום (ו') בשביתה, וכתוצאה מכך נאלצה חברת התעופה הגרמנית לבטל מאות טיסות. לפי הודעה שפרסמה החברה, בוטלו כ-800 טיסות היום בשדות התעופה בפרנקפורט ומינכן, עליהן היו אמורים להיות 130 אלף נוסעים. עם זאת, בחברה מסרו שהם עובדים למזער את ההשפעה של השביתה.
בכל זאת, הנוסעת ליאן דיקסון הייתה אמורה לטוס היום מאמסטרדם ליוהנסברג עם עצירת ביניים בפרנקפורט, שם גילתה כי טיסת ההמשך ליעד בוטלה. "עברו כבר 16 שעות ולא קיבלנו שום מייל להסביר מה קרה ומה עלינו לעשות", התלוננה בפני סוכנות הידיעות רויטרס.
איגוד הטייסים Vereinigung Cockpit (VC) ארגן את השביתה שבה משתתפים מעל 5,000 טייסים, זאת לאחר שסבב השיחות האחרון עם ההנהלה נקלע למבוי סתום. השביתה הנוכחית נמשכת 24 שעות. האיגוד דורש העלאת שכר של 5.5% השנה ולאחר מכן העלאות בהתאם לאינפלציה, וכן שיפור התנאים לטייסים מתחילים.
ואולם בלופטהנזה טענו בתגובה כי היענות לדרישות תוביל לעלייה של 40%, שהם בסביבות 900 מיליון יורו, בעלויות העובדים בשנתיים הבאות. בחברת התעופה הציעו העלאת שכר הבסיס החודשי ב-900 יורו בשני שלבים לאורך תקופה של 18 חודשים. לטענתם, בעקבות זאת השכר של הטייסים המתחילים אמור לעלות ב-18% ושל הוותיקים ב-5%.
שביתות ומחסור בעובדים שיבשו את לוחות הטיסות כל הקיץ, וחברות התעופה, בהן לופטהנזה, ביטלו אלפי טיסות בחודשים האחרונים, זאת על אף העלייה בביקוש לאחר הסרת הגבלות הקורונה.
בחודש שעבר הגיעו בלופטהנזה להסכם שכר עם צוותי הקרקע, זאת לאחר שביתה שהובילה לביטולי מעל 1,000 טיסות.