סגור

קריאות להחרמת הייניקן בגלל פרסומת שמעודדת התחסנות

בפרסומת של יצרנית הבירה השנייה בגודלה בעולם נראים אנשים זקנים חוגגים במועדון ושותים הייניקן. הסלוגן בסופה אומר: "הלילה שייך למחוסנים. הגיע הזמן להצטרף אליהם". הפרסומת גררה תגובות זועמות ברשתות החברתיות וקריאה לחרם על המותג

קמפיין הקורא להחרים את הייניקן צובר תאוצה ברשתות החברתיות, זאת בגלל פרסומת של יצרנית הבירה השנייה בגודלה בעולם שקורא להתחסן נגד קורונה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.


הפרסומת בעלת הטון המבודח נמשכת כדקה ומציגה פנסיונרים שיוצאים לבלות במועדון לילה לאחר שהתחסנו, כשהמסר הוא "הלילה שייך למחוסנים. הגיע הזמן להצטרף אליהם".


אולם, הביקורת לא אחרו להגיע, ומשתמשים רבים ברשתות החברתיות קראו להחרים את המותג תחת ההאשטאג #BoycottHeineken. אחת המשתמשות כתבה: "הלוואי שהרווחים שלכם יהיו חלשים כמו המוצר שלכם. מגיע לכם לטבוע בגלל זה". משתמשים אחרים הסתפקו בהעלאת תמונות שלהם שופכים את הבירה של הייניקן לכיור.

1 צפייה בגלריה
בירה הייניקן
בירה הייניקן
בירה הייניקן
(צילום: בלומברג)

חלק מהביקורות נגעו לכך שחברה המוכרת מוצר לא בריא מקדמת אג'נדה בריאה בתחומים אחרים. "נראה פתאום שבריאות הציבור מדאיגה אתכם, אז הרשו לי לשאול: מה הרמה הבטוחה של אלכוהול שאפשר לשתות?" תהה משתמש אחר. "מעניין כמה אנשים מתים מסיבות הקשורות לאלכוהול לעומת קורונה?", צייץ משתמש נוסף. בתשובה לשאלה הזו, בשנה שעברה דיווחו באינדפנדנט על 7,423 מקרי מוות בבריטניה הקשורים לאלכוהול, זאת לעומת מעל 72 אלף אנשים שמתו באותה תקופה מקורונה בממלכה.
"הפרסומת מנציחה קבוצה של קשישים מחוסנים שיכולים לחזור ולצאת בבטחה וליהנות מברים ומועדונים, משהו שכולנו מחכים לעשות", מסר בתגובה דובר החברה.