סגור

פוטו כלכליסט

לראות, אבל רק בתמונות: מקומות יפים באיראן

טהרן, שיראז ואיספהאן הן רק חלק מהמקומות היפים באיראן שלא נזכה לראות במציאות בעתיד הנראה לעין. אז פינקנו אתכם בתמונות

  1. פוטו איראן טהראן
    1.
    טהראן. הבירה האיראנית משלבת בין קסם עתיק למודרניות, על רקע הרי אלבורז (צילום: Shutterstock/ Borna Mirahmadian)
  2. פוטו איראן מדבר Dasht e Lut
    2.
    Dasht e Lut. מדבר מלח שזכה להכרה מצד אונסק"ו הודות לחשיבות הגיאולוגית שלו, הכוללת סלעי חימר בצורות שונות. זהו גם אחד המקומות החמים בעולם (צילום: Shutterstock/ Yury Birukov)
  3. פוטו איראן מדבר Turkmen Sahra
    3.
    Turkmen Sahra. האזור מאופיין בגבעות ירוקות ואתרים ייחודיים כמו מגדל גונבאד א – קאבוס מהמאה ה-11. האזור גובל בים הכספי ובטורקמניסטן, ומציעה מארג עשיר של פלאי טבע ואתרים היסטוריים (צילום: Shutterstock/ Emad Aljumah)
  4. פוטו איראן מדבר יאזד
    4.
    יזד. עיר עתיקה הכלולה ברשימת אתרי המורשת של אונסק"ו. היא כוללת מגדלי רוח, בתים מבוץ ומסגדים צבעוניים. האזורים ההיסטוריים מציעים תרבות אותנטית ואווירה שוקקת חיים, ביניהם מגדלי השתיקה של דת זרטוסוטרא (צילום: Shutterstock/ Efired)
  5. פוטו איראן ן Badab e Surt
    5.
    Badab e Surt. שוכן בפרובינציית מזנדאראן בצפון המדינה ונחשב לאחד המקומות הפוטוגנים באיראן. המקום מורכב מאבני סיד בצורות שונות ובגווני זהב, צהוב, כתום ואדום. המקום נחשב גם כבעל יכולות ריפוי הודות למים העשירים במינרלים (צילום: Shutterstock/ Jakob Fischer)
  6. פוטו איראן איספהאן
    6.
    איספהאן. עיר הבירה לשעבר שוכנת בלב המדינה ומציעה היסטוריה עשירה ואדריכלות מרשימה, כלל מסגד אימאן. העיר כוללת גם את נהר Zayandehrood, שווקים וגנים מטופחים (צילום: Shutterstock/ MehmetO)
  7. פוטו איראן Persepolis
    7.
    Persepolis. העיר המרוחקת 60 ק"מ צפון מזרחית לשיראז, מציגה את ההיסטוריה העשירה של איראן. העיר נבנתה בשנת 518 לפנה"ס ונהרסה לאחר הפלישה של אלכסנדר הגדול בשנת 330 לפנה"ס, אך היא נחשבת עד היום כמקור לגאווה לאומית ולאתר מורשת עולמי של אונסק"ו (צילום: Shutterstock/ Borna Mirahmadian)
  8. פוטו איראן QESHM
    8.
    QESHM. אי שבו נמצא עמק הכוכבים – אתר גיאולוגי המוכר על ידי אונסק"ו. האי כולל סלעים בצורות ייחודיות, מערות מלח, פסלים מאבן סיד ושוניות אלמוגים (צילום: Shutterstock/ SJ Travel Photo and Video)
  9. פוטו איראן שיראז
    9.
    שיראז. הבירה התרבותית של איראן, המציעה למבקרים אדריכלות מרהיבה. האתרים הידועים בה כוללים את המסגד הורוד הכולל חלונות פסיפס צבעוניים (צילום: Shutterstock/ Mazur Travel)
  10. פוטו איראן Kashan
    10.
    Kashan. עיר עתיקה הכוללת בתים מלפני אלפי שנים. העיר כוללת בתים היסטורים לצד מלונות מסורתיים (צילום: Shutterstock/ Efired)