סגור
משבר אקלים
אובך עשן זיהום אוויר שדה התעופה לה גוארדיה ניו יורק ארה"ב 7.6.23
אובך בשדה התעופה לה גוארדיה, ניו יורק (צילום: AP Photo/David R. Martin)

טיסות מעוכבות, אתרים רבים נותרו סגורים: זיהום האוויר הקיצוני בארה"ב נמשך

עשן השריפות מקנדה ממשיך לפגוע באיכות האוויר בניו יורק ובמדינות נוספות במזרח ארה"ב. בפילדלפיה ובוושינגטון הבירה התרעת מזג האוויר עלתה רמה ל"מסוכן". פנסילבניה נחשבת לבעלת זיהום האוויר הגרוע ביותר כעת בארה"ב. לפי תחזיות, העשן צפוי להתפשט דרומה היום ומערבה יותר מחר

עשן השריפות מקנדה ממשיך לפגוע באיכות האוויר בניו יורק ובמדינות נוספות במזרח ארה"ב, זה היום השלישי ברציפות.
ב-CNN דיווחו כי רשות התעופה הפדרלית (FAA) מעכבת גם היום (ה') נחיתות בשדה התעופה לה גוארדיה בניו יורק, זאת בהמשך לפעולות בהם נקטו אתמול, שכללו גם ביטולי נחיתות של חלק מהטיסות. לפי הודעת הרשות, טיסות יעוכבו בזמן ממוצע של 54 דקות, כשהעיכוב המקסימאלי יימשך 94 דקות. ב-FAA הוסיפו עוד כי ביטולים צפויים גם בשני נמלי התעופה הנוספים בניו יורק, ופילדלפיה וושינגטון גם בסכנה לביטולים ועיכובים בשל תנאי הראות.
בינתיים בניו יורק התרעת מזג האוויר עומדת על "מאוד לא בריא", בעוד שבפילדלפיה ובוושינגטון הבירה ההתרעה עלתה רמה ל"מסוכן". מדינת פנסילבניה נחשבת לבעלת זיהום האוויר הגרוע ביותר כעת בארה"ב – מדד איכות האוויר טיפס ל-476 נקודות. אתמול התרעת הזיהום בניו יורק טיפסה לרמה הגבוהה ביותר, וזיהום האוויר בעיר נחשב לגרוע ביותר בעולם. מושלת ניו יורק קאת'י הוצ'ול אף הכריזה על "מצב חירום". בהתאם, מקומות פתוחים רבים נותרו סגורים גם היום, ביניהם גן החיות בסנטרל פארק והגן הבוטני בברוקלין.
לפי תחזיות שירות המטאורולוגיה הלאומי, העשן צפוי להתפשט דרומה היום ומערבה יותר מחר. הרשויות בקנדה עדכנו כי 250 שריפות עדיין בוערות ללא שליטה במדינה, כ-150 מהן בקוויבק.