סגור
יואן דיגיטלי סין
השקת יואן דיגיטלי בסין. הכלכלה עדיין נאלצת להתמודד עם משבר הנדל"ן ומדיניות אפס קורונה (בלומברג)

כלכלת סין עקפה את התחזיות: התמ"ג גדל ב-3.9% ברבעון השלישי

התוצר הסיני עלה על התחזיות שהיו להתרחבות של 3.3%, אבל הוא נמוך מהיעד שקבע הממשל לצמיחה של 5.5% - הנמוכה זה שלושה עשורים; במקביל לתוכניות הסיוע הרבות שהשיקה סין השנה, הכלכלה עדיין נאלצת להתמודד עם משבר הנדל"ן ומדיניות אפס קורונה

כלכלת סין התרחבה ברבעון השלישי בשיעור שנתי של 3.9%, מתחת ליעד שהציבו אך מעל לתחזיות, כך לפי הנתונים הרשמיים שפורסמו (ב'). התחזיות ציפו להתרחבות של 3.3%. ברבעון הקודם התרחבה הכלכלה בשיעור של 0.4%, והיעד שהציבה הממשלה לצמיחה שנתית עומד על 5.5%, שהוא הנמוך ביותר מזה שלושה עשורים.
כלכלת סין מתמודדת עם משבר בסקטור הנדל"ן ומדיניות אפס קורונה נוקשה הבאה לידי ביטוי בהגבלות וסגרים, המשתקים את פעילות הצרכנים.
הבורסות בסין ובהונג קונג הגיבו בירידות לפרסום הנתונים. מדד הנג סנג נפל ב-5.7%.
נתוני הרבעון השלישי אמורים היו להתפרסם במקור ב-18 באוקטובר, אך נדחו עד לסיום כנס המפלגה הקומוניסטית, שבו הובטחה כהונה שלישית לנשיא שי ג'ינפינג. "לכלכלה הסינית יש עמידות גדולה, פוטנציאל ומרחב תמרון", אמר שי ביום ראשון. "היסודות החזקים שלה לא ישתנו, והיא תישאר במסלול חיובי בטווח הארוך".
עוד דווח כי התוצר התעשייתי עלה בספטמבר ב-6.3% לעומת השנה שעברה, מעל לתחזיות שציפו לעלייה של 4.5%. ואילו המכירות הקמעונאיות עלו בספטמבר ב-2.5% ופספסו את התחזיות של 3.3%. לעומת זאת, בסקטור הנדל"ן ממשיכות הבעיות: מכירות הנדל"ן צנחו ב-22%, התחלות הבנייה נפלו ב-38% והשקעות בנדל"ן ירדו ב-8%. כמו כן דווח כי בספטמבר ירדו מחירי הדיור, זה החודש ה-13 ברציפות.
קובעי המדיניות השיקו מעל 50 תוכניות סיוע כלכליות מאז סוף מאי, בניסיון לחזק את הכלכלה, אף שבמקביל הורידו בחשיבות העמידה ביעד הצמיחה, שנקבע במרץ. "בחזית המדיניות, המדיניות הכללית תישאר תומכת", העריך האו זהאו, הכלכלן הראשי ב- Guotai Junan International. "להערכתנו, יש צורך בעוד תמריצים כלכליים כדי לחזק את ההתאוששות הכלכלית, אך לא צפויות הורדות ריבית נוספות בתקופה הזו שבה מרבית הבנקים המרכזיים בעולם מעלים באגרסיביות את הריביות".