סגור
סלמן רושדי
הסופר סלמן רושדי (צילום: EPA)

לאחר התקיפה: ספרו מעורר המחלוקת של סלמן רושדי מטפס ברשימות רבי המכר של אמזון

בעקבות תקיפתו ביום שישי, רושדי סובל מפגיעות בכבד ובעצבים, אך לפי הדיווחים הוא מתאושש ונותק ממכונת ההנשמה. מאז האירוע מכירות הספר "פסוקי השטן" באמזון זינקו, ואתמול ושלשום הוא אף כיכב בראש רשימת רבי המכר באתר בקטגוריות ספרות סטירית וספרות בריטית עכשווית, ונמצא במקום ה-27 ברשימת רבי המכר הכללית. גם ספריו האחרים נהנו מעלייה במכירות

הספר "פסוקי השטן" שכתב סלמן רושדי ב-1988 ועורר את זעמם של מוסלמים טיפס לראש רשימות רבי המכר של אמזון, זאת לאחר שהסופר הותקף על הבמה בניו יורק.
רושדי ספג פגיעות בכבד ובעצבים באחת הזרועות בעקבות התקיפה ביום שישי, אולם לפי הדיווחים הוא מתאושש ונותק ממכונת ההנשמה.
בקרוב ל-30 השנים שעברו מאז פרסום הספר מתמודד רושדי עם איומים על חייו, ואפילו נקבע פרס של 3 מיליון דולר על ראשו. הספר עורר זעם בשל האופן בו הוא מתאר את האיסלאם והנביא מוחמד.
מאז סוף השבוע המכירות שלו זינקו באמזון, ואתמול ושלשום הוא אף כיכב בראש רשימת רבי המכר באתר בקטגוריות ספרות סטירית וספרות בריטית עכשווית. גם התרגום לספרדית של הספר טיפס לרשימת רבי המכר בספרדית. ברשימת רבי המכר הכללית מדורג הספר במקום ה-27. גם ספריו האחרים, ביניהם "ילדי חצות", נהנו מעלייה במכירות.
ספר נוסף שזוכה להתעניינות בנסיבות טרגיות הוא האוטוביוגרפיה של השחקנית אן הייש, שמתה השבוע לאחר שהייתה מעורבת בתאונת דרכים. הספר, שנקרא "Call Me Crazy" פורסם במקור בספטמבר 2001 וכבר תקופה שהוא אזל במלאי ונמכר באמזון כ"פריט אספנות" על ידי מוכר שביקש 749 דולר לעותק.
המחיר של הספר זינק בימים האחרונים ועלה מ-200 דולר ל-499 דולר בסוף השבוע. הוא זמין גם באתרים אחרים למכירת ספרים משומשים ומוצע במחירים הנעים בין 750-304 דולר.
הייש תיארה בספר את ילדותה באוהיו במשפחה נוצרית שמרנית, כולל טענות להתעללות מינית בצעירותה, וכן את מערכת היחסים שלה עם אלן דג'נרס. "אני לא משוגעת", אמרה ב-2001 בריאיון לקידום הספר. "אבל אלו הם חיים משוגעים, גדלתי במשפחה משוגעת ולקח 31 שנים להוציא את המשוגעות ממני".