סגור

הביקוש ללגו באסיה גובר, והחברה מקימה מפעל בווייטנאם

לענקית הצעצועים יש כבר מפעל בסין שהוקם לפני חמש שנים. בכיר בחברה: "הביקוש לצעצועים באזור גובר בשל הצמיחה של מעמד הביניים והילודה הגבוהה יותר מאשר באירופה ובצפון אמריקה"

ענקית הצעצועים לגו הדנית, הכריזה על תוכניות לבניית מפעל ייצור שני בווייטנאם וזאת על מנת לעמוד בביקוש הגובר לקוביות באסיה, כך דיווח ה-BBC.

החברה מסרה כי בכוונתה להשקיע מעל מיליארד דולר בפרויקט והמפעל יוקם בסמוך למרכז העסקי הראשי של המדינה בהו צ'י מין סיטי. זה יהיה המפעל השני באסיה של החברה הדנית לאחר שפתחה מפעל בסין לפני חמש שנים.
בלגו דיווחו על צמיחה דו ספרתית באזור מאז 2019. "אנחנו שמחים מאד על התמיכה של הממשלה בווייטנאם שתעזור לנו להשיג את היעד השאפתני של בניית המפעל שלנו שיהי ראשון עם אפס פליטת פחמן", מסר סמנכ"ל התפעול של החברה, קרסטן רסמוסן.
1 צפייה בגלריה
חנות לגו צעצועים
חנות לגו צעצועים
חנות לגו
(צילום: גטי)
לדבריו, הביקוש עומד לעלות על ההיצע המגיע מהמפעל הסיני. "הצמיחה בסין ובאסיה היא פנטסטית ואנחנו רואים שלאורך זמן נצטרך להגדיל את התפוקה", הדגיש רסמוסן. לדבריו, הסיבות העיקריות לכך הן הצמיחה של מעמד הביניים והילודה הגבוהה יותר במזרח הרחוק, לעומת השווקים באירופה ובצפון אמריקה.
בניית המפעל תתחיל בשנה הבאה, גגו יכוסה בפאנלים סולריים בגג וכן תוקם חווה סולארית בסמוך, כדי לספק לו אנרגיה. הייצור במפעל אמור להתחיל ב-2024 ויצור גם 4,000 מקומות עבודה חדשים ב-15 השנים הבאות.
המהלך יוצא לדרך בעוד חברות ברחבי העולם מתמודדות עם בעיות בשרשראות האספקה הנגרמו מאז פרוץ מגפת הקורונה. "זה יספק לנו את הגמישות להגיב במהירות לשינויים בביקוש המקומי, יקצר את שרשרת האספקה ויפחית את ההשפעה הסביבתית של משלוחים לטווחים רחוקים", מסרה החברה.