סגור
בקבוקי בירה מחפשי עבודה
בקבוקי בירה. שינויים בהרגלי הצריכה (צילום: גטי אימג'ס)

הבירה מתייקרת, והאמריקאים עוברים לסוגי אלכוהול אחרים

מכירות הבירה בארצות הברית נמצאות בירידה זה כמה שנים; עתה האינפלציה שמכה בכל מקום, כולל עלייה של 7% לפחות במחירי הבירות, רק מחריפה את המגמה; ומה הפתרון של היצרנים? העלאות מחיר "שקטות יותר" בשנה הקרובה

במשך רוב השנה שעברה היה נדמה שמכירות הבירה בארצות הברית אינן מושפעות מעליית המחירים, שגרמה לצרכנים לחתוך בהוצאות. אך זה השתנה לאחר שעליות המחירים נתנו אותותיהן ברחבי ענף האלכוהול באוקטובר, ובעקבות כך נרשמה ירידה בצריכה - כך לפי "הוול סטריט ג'ורנל".
מניתוח של חברת המחקר נילסן עולה כי ב-12 השבועות שלפני חג המולד עלו מחירי הבירה ב-7% בממוצע לעומת התקופה המקבילה ב-2021. בכמה קטגוריות של המשקה – כולל לאגרים אמריקאיים כמו באד לייט וקורס לייט – המחירים עלו ב-10% ואף יותר, ובמקביל הביקוש לבירה בארצות הברית נפל כצפוי.
קונסטליישן ברנדס, המייצרת את בירה קורונה, אמרה שהיא מתכננת לבצע העלאות מחיר "שקטות יותר" בשנה הקרובה, לאחר שעליות המחיר הגדולות מהצפוי באוקטובר פגעו במכירותיה. "הצרכנים מאוד רגישים לשינויים במחיר", כך אמר בשבוע שעבר המנכ"ל ביל ניולנדס לאנליסטים. זאת לאחר שהחברה הנמיכה את תחזית הרווח שלה, ושלחה את מניותיה לירידה של כמעט 10%. "עלינו להיות זהירים באיזון פרופילי הצמיחה והתמחור שלנו", הוא אמר.
מכירות הבירה נמצאות בירידה בארצות הברית כבר מספר שנים, לאור המעבר של רבים ליין ולסוגי אלכוהול אחרים. ירידה זו האיצה ברבעון האחרון של 2022, בו נפלו המכירות גם בקטגוריות בירה להן הביקוש היה בעלייה. נפח מכירות הבירה של מותגים מיובאים כמו מודלו אספסיאל עלה ב-4.2% ב-2022, אך ירד ב-0.5% בחודש שלפני חג המולד. מותגי בירה מקומיים כמו מיקלוב אולטרה, צמחו ב-0.8%, אך ירדו ב-2.3% בדצמבר.
מבחינת נתוני ההכנסות, עליות המחירים באוקטובר קיזזו את הירידות בהן ושמרו על צמיחת ההכנסות סביב 5% ברבעון האחרון של 2022. אולם בדצמבר הרווח ממכירות בארצות הברית קטן, והירידה בנפח שלהן רק הלכה והאיצה. נתון מדאיג נוסף עבור תעשיית הבירה האמריקאית הוא ירידה של יותר מ-10% ביבוא הבירה בנובמבר לעומת החודש המקביל ב-2021, על פי ניתוח של משרד המסחר האמריקאי שפורסם השבוע.