סגור

אוקראינה אין, רוסיה אאוט: הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס יוצא היום לדרך

בכנס ישתתפו כ-2,500 פוליטיקאים, אנשי עסקים ואנשי תקשורת שידונו ויחפשו פתרונות לאתגרים הדחופים העומדים בפני העולם. הנואם המרכזי יהיה נשיא אוקראינה שיתחבר בווידאו. מנגד, לא תהיה שום נציגות רוסית בכנס

הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס יוצא היום (א') לדרך, ואפילו בפורמט פיזי, זאת לאחר שבשנה שעברה התקיים בצורה וירטואלית בגלל מגפת הקורונה. הפורום מתקיים לרוב בינואר, אך נדחה בכמה חודשים בשל התפשטות זן האומיקרון, כך שלפחות למשתתפים יהיה פחות קר.
לפי האתר הרשמי של הפורום הכלכלי העולמי (WEF), הכנס יתקיים עד 26 במאי וישתתפו בו קרוב ל-2,500 פוליטיקאים, אנשי עסקים ואנשי תקשורת ש"יתמודדו עם נושאים עולמיים ויחפשו פתרונות לאתגרים הדחופים ביותר שעומדים בפני העולם, כולל המגפה העולמית המתמשכת, המלחמה באוקראינה, טלטלות גאו-כלכליות ושינויי אקלים".
1 צפייה בגלריה
כנס הפורום הכלכלי העולמי דאבוס WEF 2022
כנס הפורום הכלכלי העולמי דאבוס WEF 2022
כנס הפורום הכלכלי העולמי דאבוס 2022
(צילום: רויטרס)
הפורום מתקיים השנה כשברקע המלחמה באוקראינה. בעקבות זאת לא הוזמנו השנה לפורום אוליגרכים רוסים, שבשנים הקודמות היו בעלי נוכחות בולטת בדאבוס. זה יהיה למעשה הפורום הכלכלי העולמי הראשון שמתקיים בשווייץ מאז נפילת הקומוניזם בלי נציג רוסי רשמי אחד או איש עסקים רוסי בולט. גם החברות הרוסיות הודחו מתפקידן כשותפות ונותנות חסות, ורוסיה אפילו לא מתכוונת להקים ביתן משלה, שבשנים קודמות היה ידוע בוודקה המצוננת שהוגשה בו.
לעומת זאת, בפורום ישתתפו בכירים מאוקראינה שינסו להשאיר את המודעות העולמית למתרחש במדינתם מאז סוף פברואר. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יהיה גם הנואם המרכזי, ונאומו יועבר ביום שני דרך וידאו. עם זאת, מנהיגים רבים, ובהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת איטליה מריו דראגי, העדיפו לוותר השנה על השתתפותם, בין השאר מכיוון שבתקופה זו של אינפלציה גואה פחות מתאים להתרועע עם מיליארדרים באתר נופש יוקרתי. לפי אתר הפורום, את ישראל ייצג נשיא המדינה יצחק הרצוג.