סגור

אלון מאסק: "העובדים שלנו מוזמנים להתאגד, לא נעצור אותם"

בשורה של ציוצים תקף מייסד טסלה את איגוד עובדי הרכב בארה"ב ואת העבודה המאורגנת: "אם לא נתגמל את העובדים שלנו, הם יעזבו למקומות אחרים, אני מזמין את האיגוד לערוך הצבעה על ההתארגנות בזמן שנוח להם, לא נעצור אותם"

מנכ"ל טסלה אלון מאסק אמר השבוע כי איגוד עובדי הרכב (UAW) מוזמן לנסות ולארגן את העובדים במפעל החברה בפרימונט, קליפורניה, וכי הוא לא יעצור אותו. במקביל הגביר מאסק את מתקפותיו על הממשל של ג'ו ביידן ומדיניותו בתחום העבודה.
בשורה של ציוצים השבוע תקף מאסק את האיגוד, ואת העבודה המאורגנת, נושא שהוא הפך להיות קולני לגביו מאז נכנס הנשיא ביידן לתפקידו, אשר ידוע כתומך בהתארגנות עובדים. "האתגר האמיתי שלנו הוא שיעור האבטלה באזור המפרץ, אז אם לא נתייחס ונתגמל את האנשים (המדהימים) שלנו כראוי, יש להם הרבה הצעות אחרות והם פשוט יחליטו לעזוב", צייץ מאסק ביום רביעי. "הייתי רוצה להזמין בזאת את ה-UAW לערוך הצבעה על ההתארגנות בזמן שנוח להם. טסלה לא תעשה דבר לעצור אותם".

1 צפייה בגלריה
מפעל טסלה Y מתוצרת גרמניה
מפעל טסלה Y מתוצרת גרמניה
מפעל טסלה. הקשר בין תמריצי רכישה להתארגנות עובדים
(צילום: AFP)

על פי אתר מחלקת פיתוח התעסוקה של קליפורניה, בפרימונט היה שיעור אבטלה של 3.1% בדצמבר 2021. הביקורת של מאסק נגד האיגוד אינה חדשה. ב-2018 הוא התבטא באופן שהפר את חוקי העבודה הפדרליים, לאחר שטסלה פיטרה אקטיביסט שפעל למען העובדים. לבסוף טסלה נאלצה לשכור מחדש את העובד, ומאסק נדרש למחוק את הציוץ. אך טסלה ערערה על החלטת בית המשפט.
שורת הציוצים האחרונה של מאסק נמשכת מיום שלישי בלילה, אז ביידן נשא את נאום מצב האומה. בנאומו שיבח ביידן את ג'נרל מוטורס ופורד על תוכניותיהן להשקיע יותר בייצור של כלי רכב חשמליים בארה"ב. מאסק הגיב לכך כשאמר ל-76 מיליון עוקביו ש"טסלה יצרה יותר מ-50 אלף מקומות עבודה בבניית כלי רכב חשמליים, והיא משקיעה יותר מפי שניים מהסכומים שמשקיעות GM ופורד ביחד".
GM דיווחה שהיא מצפה להוצאות שנתיות של 9-10 מיליארד דולר בתמיכה במעבר לכלי רכב חשמליים, בעוד פורד מתכננת להשקיע 5 מיליארד דולר לטובת המעבר הזה השנה. טסלה מסרה שהיא מתכננת להוציא 5-7 מיליארד דולר השנה כדי לתמוך בפרויקטים שלה ברחבי העולם.
מאסק מרבה להתנגח בביידן לאחרונה. בין היתר תקף את תוכנית Build Back Better של הממשל, שכוללת תמריצים גדולים יותר לרכישת כלי רכב חשמליים אם הם נקנים מחברה שעובדיה מאוגדים.