סגור
מכירה פומבית חולצת בייסבול של בייב רות'
חולצת הבייסבול של בייב רות' העומדת למכירה פומבית (צילום: Heritage Auctions)

החולצה של בייב רות' מהוורלד סיריס של 1932 תוצע למכירה פומבית: מוערכת ב-30 מיליון דולר

החולצה של שחקן הבייסבול האמריקאי האגדי צפויה לשבור את השיא למחיר של מזכרות ספורט. לפי חברת המכירות הפומביות הריטג', ייפתחו הצעות המחיר לחולצה של רות' בסוף יולי, ברף שמתחיל מ-7.5 מיליון דולר

פריט מפתח מאחד הרגעים האייקוניים ביותר בתולדות הספורט האמריקאי יעבור תחת פטיש המכירות הפומביות בקיץ הקרוב, ועם סיום המכירה, צפויה שבירת שיא עולמי למחיר של מזכרות ספורט ופריטי אספנות. השבוע הכריזה חברת המכירות הפומביות הריטג' (Heritage Auctions) על מכירת החולצה של בייב רות' ממשחק הוורלד סיריס של 1932 בשיקגו. אירוע שנחרט בתודעה האמריקאית כתפאורה ל" called shot" המפורסמת של רות', לפני שחבט הום ראן אגדי. המשחק הסתיים ב-7-5 לטובת היאנקיז, אחת משבע אליפויות העולם של רות'.
"התגובה של הלקוחות וגם של המומחים שלנו, שלפעמים חושבים שהם ראו כבר הכל, הייתה מדהימה לחלוטין. הגיעו אנשים רבים להתעניין, וכולם אמרו שזה שווה כל אגורה מהאומדן של 30 מיליון דולר, אם לא הרבה יותר", כך אומר כריס אייבי, מנהל מכירות הספורט הפומביות של הריטג'. "החולצה הזו נלבשה ברגע בלתי נשכח בהיסטוריה הספורטיבית, שגם קרוב ל-100 שנה לאחר מכן, אם תאמר" called shot", אנשים ידעו על מה אתה מדבר.
גם אם המחיר יהיה נמוך מההערכה, סביר להניח שהמכירה תמחק את השיאים הנוכחיים של אספנות הספורט הנמכרת ביותר, השייכת לאגדת יאנקיז אחרת, מיקי מנטל, שכרטיס טופס שלו משנת 1952 נמכר ב-12.6 מיליון דולר באוגוסט 2022.
לפי הריטג', רות', אשר פרש מבייסבול עם סיום העונה ב-1935, ומת ב-1948 בגיל 53 לאחר מאבק במחלת הסרטן, העניק במתנה את חולצת הפלנל האפורה לשותפו לגולף בפלורידה, והיא נשארה אצלו עד שביתו ביקשה למכור אותה לפני כמעט שני עשורים. המחיר הוערך ב-940 אלף דולר, אך באותו זמן לא נמצאה תמונה תואמת לחולצה. לאחרונה קיבלו שני מאמתים את המשימה להתאים תמונות לחולצה. מיקום הכפתורים, כתמים וסימנים אחרים נמצאו מתאימים לתמונות של רות' שצולמו בזמנו על ידי Getty Images ו- Chicago Daily News.
"תמיד ידענו שחזרת החולצה למכירה תעורר עניין והתרגשות, אבל ההתאמה של התמונות, הופכת את זה למיוחד יותר אחרי כל השנים האלו", אמר אייבי. בשנת 2019 עברה החולצה שחזור על ידי Textile Conservation Workshop, גוף ללא מטרות רווח בניו יורק הפועל עבור מוזיאונים, סוכנויות היסטוריות ואנשים פרטיים.
לפי הריטג', ייפתחו ההצעות לחולצה של רות' בסביבות ה-26 ביולי, ברף שמתחיל מ-7.5 מיליון דולר. הציבור יוכל לצפות בחולצה בסוף יולי בכנס אספני הספורט הלאומי בקליבלנד, ולאחר מכן בתחילת אוגוסט בתצוגות מקדימות במשרדי בית המכירות הפומביות בניו יורק ובפאלם ביץ'. המכירה תהיה חלק מרכזי באירוע הכוכבים הקרוב של בית המכירות הפומביות, שכותרתו Summer Platinum Night Sports Auction , והוא אמור להתקיים בין ה-23 ל-25 באוגוסט במטה בדאלאס.