סגור
אידריס אלבה שחקן קולנוע
אידריס אלבה שחקן קולנוע (צילום: AFP)

השחקן אידריס אלבה במו"מ להצטרף לרכישת ערוץ 4 הבריטי

אלבה, כוכב הסדרות "הסמויה" ו"לות'ר" לוקח חלק בהצעה משותפת עם מארק בויאן, יזם מדיה ומייסד חברת השיווק Miroma Group. מתעניינים נוספים ברכישת הערוץ כוללים את רשת ITV, קבוצת פרמונט, קומקאסט, וויונדי, האחים וורנר וערוץ דיסקברי

השחקן אידריס אלבה נמצא בשיחות לרכישת ערוץ 4 הבריטי, שערכו המוערך עשוי להגיע למיליארד פאונד, כך על פי דיווח בסאנדיי טיימס.
אלבה לוקח חלק בהצעה משותפת עם מארק בויאן, יזם מדיה ומייסד חברת השיווק Miroma Group. ממשלת בריטניה הודיעה על תוכניתה להפריט את ערוץ 4 מוקדם יותר השנה. מכירת הערוץ עשויה להכניס בין 750 מיליון ל-1.2 מיליארד פאונד, על פי ניתוח של האנליסטית קלייר אנדרס. אך תהליך ההפרטה עשוי להימשך שנים, עקב אתגרים משפטיים שיועמדו בפניו.
ערוץ 4 הבריטי הוא ערוץ מסחרי שמספק תוכניות אקטואליה ובידור. הוא כפוף למחויבויות לחדשנות ומשיכת קהל צעיר ומגוון, כמו שאר ערוצי המדיה הלאומיים במדינה. הערוץ ידוע בעיקר בזכות תוכניותיו הפופולריות ותכניות הריאליטי שלו, כמו האח הגדול, The Great British Bake Off, ו-Naked Attraction, בה אחד המשתתפים בוחר בן או בת זוג מתוך קבוצת מועמדים עירומים.
המעורבות בניסיון הרכישה הוא האחרון בשורת מהלכים מצד אלבה, המוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסדרות "הסמויה" ו"לות'ר". בשנים האחרונות הוא ייסד לייבל מוזיקה וחברת הפקות, ופתח בר יינות בלונדון.
ג'יי פי מורגן צ'ייס מונה ע"י ממשלת בריטניה לפקח על מכירת ערוץ 4, וקיבל עד כה 25 פניות בנושא. לדבריו, המועמדים לרכישה כוללים את רשת ITV, קבוצת פרמונט, קומקאסט, וויונדי, האחים וורנר וערוץ דיסקברי.