סגור

חברות מגייסות טייסים מאוסטרליה ומורידות תנאי סף לקורסי הכשרה

ארה"ב מתמודדת עם מה שמסתמן כמחסור החמור ביותר בטייסים בתולדותיה, מה שמאלץ את חברות התעופה המובילות לצמצם את מספר הטיסות, וזאת דווקא בתקופה שבה הביקושים מזנקים

ארה"ב מתמודדת עם מה שמסתמן כמחסור החמור ביותר בטייסים בתולדותיה, מה שמאלץ את חברות התעופה המובילות לצמצם את מספר הטיסות, וזאת דווקא בתקופה שבה הביקושים מזנקים לאחר תקופת היובש של מגפת הקורונה.


לפי דיווח ב־CNBC, המשבר, שעלול לדעת בכירים בתעשייה להימשך שנים, מאיץ את התעשייה למצוא פתרונות. אלה מתבטאים, בין היתר, בהצעה של מחוקקים להעלות את גיל הפרישה הפדרלי של טייסים מ־65 ל־67 ובהצעת חברות התעופה להוריד את תנאי הסף לתוכניות הכשרה.

1 צפייה בגלריה
חברת תעופה יונייטד אמריקן איירליינס  קורונה הונג קונג
חברת תעופה יונייטד אמריקן איירליינס  קורונה הונג קונג
חברות התעופה יונייטד ואמריקן איירליינס
(צילום: AP)

כמה חברות תעופה, ביניהן פרונטיר, החלו לגייס כוח אדם מאוסטרליה. אמריקן איירליינס משווקת כרטיסי אוטובוס שיחליפו טיסות בכמה מהקווים הקצרים שלה.
"המחסור בתעשייה הוא אמיתי. רוב חברות התעופה פשוט לא יצליחו לעמוד בתוכניות העבודה שלהן בגלל המחסור הצפוי להימשך לפחות חמש שנים, ואולי אף יותר", אמר מנכ"ל יונייטד איירליינס סקוט קרבי, בשיחת רווחים רבעונית באפריל. להערכתו, לחברות התעופה האזוריות שעמן עובדת יונייטד, יש כיום כ־150 מטוסים מקורקעים בגלל המחסור בטייסים. הרקע למשבר טמון בקורונה, שעצרה את העסקתם בעקבות האטה בתוכניות הכשרה ותהליכי הרישוי. במקביל, כדי לקצץ בעלויות שכר, חברות התעופה הציעו חבילות פרישה מוקדמת לאלפי טייסים ועובדים.
כתוצאה, חברות התעופה המובילות פועלות השנה לגייס כ־12 אלף טייסים, יותר מפי שניים שיא הגיוס הקודם.