סגור
נטפליקס האוס בפילדלפיה
נטפליקס האוס בפילדלפיה. "מעריצים יכולים לראות עונה שלמה בסופ"ש אחד, ומה הלאה?" (צילום: Kat Kendon/Netflix )

חדר בריחה בהשראת "וואן פיס" ויריד בסגנון "וונסדיי": נטפליקס יוצאת מהמסך - אל הקניונים

ענקית הסטרימינג פתחה בחודש שעבר את המתחם הראשון מבין שלושה מתחמי בידור בהשראת הסדרות הפופולריות שלה. הכניסה חינם, אבל חדר בריחה בהשראת "וואן פיס" עולה 39 דולר ומשחקים וירטואליים בהשראת "משחק הדיונון" - 25 דולר. המטרה: להאריך את חייהן של הסדרות ולהחזיר קהל לקניונים הגוועים

נטפליקס יוצאת מהמסכים. ענקית הסטרימינג פתחה בחודש שעבר בקניון בפרברי פילדלפיה את "נטפליקס האוס" – מתחם חדש של אטרקציות בהשראת הסדרות הפופולריות שלה.
המתחם, המתפרס על פני שטח של 9,290 מ"ר, חולש על חנות נטושה של רשת הכלבו לורד אנד טיילור בקניון קינג אוף פרוסיה, והוא הראשון מבין שלושה מתחמים מתוכננים בארה"ב. המתחם השני נפתח בשבוע שעבר בקניון גלריה דאלאס בטקסס, במקומה של חנות כלבו אחרת. המתחם השלישי ייפתח ב-2027 בקניון בלאס וגאס.
המתחמים מוגדרים על ידי החברה כ"חלל קבוע שמשלב אוכל, חוויות וסביבה אינטראקטיבית בהשראת סרטים וסדרות של נטפליקס. מדובר בשילוב של מתקנים, משחקים ופעילויות שונות כמו שחזור סצנות אהובות. בהתאם, הם נועדו לעזור לחברה להאריך את חייהן של הסדרות הפופולריות שלה. "מעריצים של 'דברים מוזרים', מי שממש אוהב את הסדרה, יכול לראות עונה שלמה בסוף שבוע אחד, ואז השאלה היא מה הלאה?", הסביר לבלומברג גרג לומברדו, שעומד בראש חטיבת החוויות בנטפליקס. "אני רוצה שהמתחמים האלה יגרמו למעריצים לרצות לחזור שוב ושוב כל שנה".
הכניסה למתחם היא בחינם, אך מרבית האטרקציות עולות כסף. כך למשל, חדר בריחה בהשראת הסדרה "וואן פיס" עולה 39 דולר, ואילו משחקים וירטואליים המבוססים על סדרות כמו "משחק הדיונון" עולים 25 דולר. אטרקציות נוספות כוללות יריד באווירה גותית במחווה לסדרה "וונסדיי", חנות מזכרות ומיני גולף. כמו כן, יש אולם קולנוע שבו יוקרנו סרטים של נטפליקס וייערכו הופעות, ובר ספורט. השירים שמלווים את השהות במקום לקוחים כמובן גם מהסדרות של נטפליקס, כולל הלהיטים העכשוויים של "ציידות השדים".
1 צפייה בגלריה
נטפליקס האוס פילדלפיה The Wednesday experience
נטפליקס האוס פילדלפיה The Wednesday experience
יריד בהשראת "וונסדיי" בנטפליקס האוס פילדלפיה
(צילום: Kat Kendon/Netflix)
זו לא הפעם הראשונה שנטפליקס מרחיבה את הסדרות שלה גם מחוץ למסך הטלוויזיה. מוקדם יותר השנה הועלתה בברודווי הצגה המהווה מעין ספין-אוף ל"דברים מוזרים", וב-2022 נפתחו אולמות נשפים ברחבי המדינה בהשראת הסדרה "ברידג'רטון". המהלך עשוי גם להחזיר את הציבור לקניונים, שנמצאים במגמת ירידה בעשור האחרון. מצבן של חנויות הכלבו הגדולות - בהן נפתחו המתחמים - שבעבר שימשו כחנויות עוגן בקניונים, הוא עגום אף יותר. כך, מייסי'ס סגרה השנה עשרות חנויות. המצב הזה דחף את בעלי הקניונים למציאת פתרונות יצירתיים, ביניהם מה שהוגדר כ"קמעונאות חווייתית". המתחם של נטפליקס מתאים בול להגדרה הזו.
"אני חושב שקניונים רבים מבינים שהמרקם צריך להשתנות", סיכם לומברדו בראיון לבלומברג. "צריך להיות שילוב של דברים שיעניקו לצעירים ולמבוגרים את ההזדמנות להיפגש ולעשות דברים שהם רוצים לעשות, כשהם רוצים לעשות אותם".
נטפליקס לא מתכוונת לעצור בקניונים. מוקדם יותר החודש התקבלה ההצעה שלה לרכוש את וורנר ברדרס עבור 83 מיליארד דולר. אם המהלך אכן יצא לפועל בסופו של דבר, הוא יאפשר לה להגיע לקהלים חדשים וירחיב את היצע התכנים שלה.