סגור
מסך  של אפליקציית AIRBNB
מסך של אפליקציית AIRBNB (צילום: Gabby Jones/Bloomberg)

סוף לתוספות הנסתרות: Airbnb תציג מעתה את המחיר הסופי כברירת מחדל

החברה משנה את מדיניות התמחור שלה במטרה להגביר שקיפות - המשתמשים יראו את המחיר הסופי כולל העמלות והמיסים לפני ביצוע התשלום. לא תהיה מגבלה על הסכום הכולל

אחד המטרדים המשמעותיים ביותר בהזמנת דירות ב-Airbnb הן העמלות הנוספות, שלעתים קרובות מייקרות משמעותית את מה שנחשב פעם לאלטרנטיבה חסכונית למלונות. החל ממחר (יום ב'), מדיניות זו משתנה, והפלטפורמה תציג מעתה את המחיר הכולל והסופי כברירת מחדל.
כל המשתמשים יוכלו לראות מעתה את העלות המלאה של השהייה, הכוללת את כל העמלות והמיסים (בהתאם למיקום), כבר מתחילת תהליך החיפוש. שינוי זה הוא מפנה משמעותי מהצגת מחירים המבוססים רק על התעריף הלילי. על פי פרסום בבלוג החברה, עדכון התמחור הוא חלק ממחויבות Airbnb ל"מחיר נגיש ושקיפות".
השינויים שמבצעת Airbnb מקדימים את התקנות הפדרליות החדשות בארה"ב בנוגע לעמלות מיותרות, הצפויות להיכנס לתוקף ב-12 במאי. הרשות הפדרלית למסחר (FTC) הכריזה בסוף השנה שעברה על כללים חדשים האוסרים על בתי מלון, חברות כרטיסים ועסקי השכרה לטווח קצר לכלול עמלות נסתרות בסכום הכולל. במקום מצב שבו צרכנים נתקלים בעמלות "נוחות" או "שירות" להזמנות מלון וכרטיסי הופעות רק בשלב התשלום, הכלל החדש יבטיח כי מידע על המחירים יוצג בשקיפות מלאה לפני שהצרכנים מסכימים לשלם, כפי שהודיעה הסוכנות בעבר.
חשוב לציין כי התקנה אינה מגבילה את הסכומים שעסקים יכולים לגבות עבור מוצר או שירות. במקום זאת, היא דורשת מהם להציג את המחיר הכולל, כולל כל העמלות הנוספות, באופן בולט יותר ממידע אחר. Airbnb החלה ליישם את הצגת המחירים הכוללים כברירת מחדל כבר ב-2019 באזורים מסוימים באוסטרליה, קנדה ואירופה. בשנת 2022, תכונה זו הפכה לאפשרות בקנדה ובארה"ב, וכמעט 17 מיליון אורחים כבר עשו בה שימוש מאז השקתה, לפי נתוני החברה.
המהלך כבר הוכיח את עצמו בהפחתת עמלות מצד המארחים. בשנת 2023, Airbnb דיווחה כי כמעט 300,000 מארחים הסירו או הפחיתו את דמי הניקיון שלהם לאחר השקת הכלי, כאשר 40% מכלל הנכסים הפעילים בפלטפורמה ביטלו לחלוטין את דמי הניקיון. יש לציין כי מהלך זה מגיע בתקופה של תחרות מוגברת בענף התיירות והאירוח, כאשר רבים מהצרכנים הביעו תסכול מהפער בין המחירים המוצגים תחילה לבין העלות הסופית בעת ההזמנה. השינוי צפוי לשפר את חוויית המשתמש ולהגביר את האמון בפלטפורמה.