סגור

הממשלה החדשה בגרמניה: שכר המינימום יעלה בכ-25%

שכר המינימום לשעת עבודה בגרמניה יעלה מ-9.6 יורו ל-12 יורו, וישפיע על הכנסתם של שני מיליון עובדים המהווים כ-5% מהעובדים במדינה. הבנק המרכזי בגרמניה מסתייג מהמהלך בשל השפעתו על עליית האינפלציה

קרוב לשני מיליון עובדים בכלכלה הגדולה באירופה עומדים לקבל העלאת שכר. שלוש מפלגות פוליטיות גרמניות הסכימו ליצור ממשלה חדשה ביום רביעי, בראשות אולף שולץ שעומד בראש מפלגת הסוציאל דמוקרטים. כחלק מההסכם הקואליציוני, המדינה מתכננת להעלות את שכר המינימום ל-12 יורו לשעה, משכר המינימום הנוכחי העומד על 9.6 יורו לשעה. עלייה של כ-25%.

המהלך צפוי להעלות את הכנסתם של שני מיליון עובדים בגרמניה, שמרוויחים שכר מינימום, ומהווים כ-5% מהעובדים במדינה, כך אמר קרסטן בז'סקי, כלכלן בבנק ING.
1 צפייה בגלריה
אולף שולץ מועמד מפלגת המרכז-שמאל SPD ב בחירות ב גרמניה הבחירות בגרמניה
אולף שולץ מועמד מפלגת המרכז-שמאל SPD ב בחירות ב גרמניה הבחירות בגרמניה
קנצלר גרמניה אולף שולץ. בשורה לעובדים המוחלשים
(גטי)

שכר המינימום בגרמניה היה אמור לעלות ל-10.45 יורו ביולי 2022. בהסכם הקואליציוני החדש לא מצוין מתי אמור שכר המינימום המעודכן להיכנס לתוקף. כלכלן בנק UBS פליקס הופנר אמר שהמהלך "יעודד את צמיחת השכר" בכל הכלכלה הגרמנית, אך הזהיר שהדבר עשוי גם "להעלות את לחצי השכר".
הבנק המרכזי של גרמניה ביקר השבוע באופן יוצא דופן, בפומבי, את המהלך, וקרא לו "מדאיג", כיוון שעלולה להיות לו השפעה גם על בעלי השכר הגבוה במדינה. כלכלנים וקובעי מדיניות ברחבי העולם עוקבים מקרוב אחר העלאות שכר שמהוות את אחד הגורמים המאיצים של האינפלציה. בגרמניה, האינפלציה באוקטובר עמדה על 4.5%, השיעור הגבוה ביותר שלה מזה שלושה עשורים, על רקע הטיפוס במחירי המזון והאנרגיה.
גרמניה הציגה לראשונה שכר מינימום של 8.5 יורו לשעה, ב-2015. התמיכה בשכר מינימום צמחה באירופה ככל שכוחם של איגודי העובדים דעך. הנציבות האירופית דיווחה שהיתה ירידה בחלק היחסי של העובדים האירופים המוגנים על ידי הסכמי שכר קיבוציים בין השנים 2000 ל-2015, במיוחד במדינות מרכז ומזרח אירופה.
החודש פורסמה טיוטת חוק חדש של האיחוד האירופי שאמור להעלות את שכר המינימום בכל הגוש. "במשבר הכלכלי הקודם, הורדת שכר המינימום וביטול הסכמי השכר הקיבוציים, היו התרופה המרה שניתנה למדינות חברות רבות. כעת אנחנו נלחמים להעלות את שכר המינימום המחייב ולחזק את הסכמי השכר באירופה", כך אמרה חברת הפרלמנט האירופי אגנס ג'ונגריוס.