סגור
תל אביב פרנצי נדלן זירת הנדלן
תל אביב (צילום: SHUTTERSTOCK)

תל אביב בחוץ: אלו 10 הערים הטובות בעולם

אדינבורו בסקוטלנד נבחרה לטובה בעולם לפי מדד הערים של המגזין שמדרג 53 ערים. השנה ניתן דגש למקומות בילוי ואטרקציות בנוסף לקהילתיות ועמידות. מטרת המגזין הייתה להדגיש "את הדברים שהופכים ערים למהנות ושכיף לבקר בהן"

אדינבורו היא העיר הטובה בעולם, כך לפי מדד הערים של מגזין טיים אאוט. המדד מדרג 53 ערים ברחבי העולם על פי קטגוריות שונות ובהתבסס על סקר בקרב כ-20 אלף אנשים מרחבי העולם. השנה לאחר שנתיים של הגבלות קורונה ניתן דגש מיוחד למקומות בילוי ואטרקציות שמציעות הערים, זאת בנוסף לגורמים כמו קהילתיות ועמידות. במגזין הדגישו כי המטרה הייתה להדגיש "את כל הדברים שהופכים ערים למהנות ולמקומות מלהיבים לבקר בהן".
4 צפייה בגלריה
פאב last drop אדינבורו סקוטלנד
פאב last drop אדינבורו סקוטלנד
פאב last drop באדינבורו סקוטלנד
(צילום: גטי)
תל אביב, שדורגה בשנה שעברה במקום השמיני במדד, ירדה השנה למקום ה-31. עם זאת, היא דורגה כעיר השנייה הכיפית בעולם, אחרי שיקגו זאת לאחר ש-78% מהתושבים שהשתתפו בסקר הגדירו אותה ככזו. 93% מהנשאלים גם שיבחו את המסעדות בעיר. "תל אביב מלאה בחנויות פופ אפ, ברים וגלריות אמנות, ששוכנים לרוב בבנייני באוהאוס ישנים", נכתב בתיאור של המגזין. "בעיר נותרה גם עוד תחושה מזרח תיכונית גולמית".
4 צפייה בגלריה
שיקגו אל על
שיקגו אל על
שיקגו- העיר הכי כיפית בעולם והשנייה הכי טובה בעולם
(קרדיט: gettyimages)
תל אביב לא לבד ומרבית הערים שדורגו בשנה שעברה בעשירייה הראשונה נפלו ממנה, ביניהן סן פרנסיסקו שקטפה בשנה שעברה את התואר, זאת בשל השינוי בהתמקדות הסקר. בשנה שעברה חיפשו ערים שהתמודדו בצורה הטובה ביותר עם הקורונה והשנה התרכזו בערים שהצליחו להתגבר ולחזור לחיים.
4 צפייה בגלריה
אמסטרדם הולנד חופשה קצרה
אמסטרדם הולנד חופשה קצרה
אמסטרדם גרפה את המקום החמישי
(צילום: שאטרסטוק)
אדינבורו הסקוטית נבחרה בין השאר הודות לאדריכלות ולנופים שהופכים אותה לפי טיים אאוט לאחת הערים היפות ביותר שאפשר לטייל בהן ברגל, זאת בנוסף לפסטיבלים השונים המתקיימים בה בקיץ וסצנת המסעדות הפורחת בעיר.
4 צפייה בגלריה
פקולטה למשפטים אוניברסיטת צ'רלס פראג צ'כיה חינוך חים
פקולטה למשפטים אוניברסיטת צ'רלס פראג צ'כיה חינוך חים
במקום ה-6 פראג, צ'כיה
(צילום: שאטרסטוק)
במקום השני דורגה שיקגו, שהוכתרה גם כעיר הכיפית ביותר בזכות סצנת חיי הלילה שלה. מדיין בקולומביה דורגה שלישית, גם הודות לחיי הלילה, מלונות הבוטיק והמסעדות הטובות. במקום הרביעי נציגות נוספת לסקוטלנד – הפעם גלזגו שתוארה כבעלת אווירה חברותית במיוחד וכמקדמת יוזמות סביבתיות, ביניהן של מועדון SWG3 לייצור חשמל באמצעות חום הגוף של הבליינים. אמסטרדם סוגרת את החמישייה הראשונה, והוגדרה כעיר הידידותית בעולם לרוכבי אופניים. פראג, מרקש, ברלין, מונטריאול וקופנהגן מדורגות במקום ה-6 עד ה-10, בהתאמה.
רשימת 10 הערים הטובות בעולם:
10. קופנהגן, דנמרק
9.. מונטריאול, קנדה
8. ברלין, גרמניה
7. מרקש, מרוקו
6. פראג, צ'כיה
5. אמסטרדם, הולנד
4. גלזגו, סקוטלנד
3. מדיין, קולומביה
2. שיקגו, ארה"ב
1. אדינבורו, סקוטלנד