סגור
לוטו אמריקאי מגה מיליונס
מגה מיליונס (צילום: AP)

טירוף הלוטו בארה"ב: הפרס הראשון עומד על 1.1 מיליארד דולר

מדובר בפעם השלישית בו חוצה הפרס בהגרלת המגה מיליונס את רף מיליארד הדולר; הזוכה יוכל לקבל את הכסף ב-30 תשלומים שנתיים או בתשלום חד פעמי המתקרב ל-650 מיליון דולר; ההגרלה תתקיים הלילה

הפרס הענק בהגרלת מגה מיליונס (Mega Millions) בארה"ב עלה לסכום המוערך ב-1.1 מיליארד דולר. ההגרלה צפויה להתקיים היום (ו') ב-23:00 (שעון ארה"ב), כשהזוכה - אם יבחר לפדות את כרטיסו בתשלום מזומן חד פעמי ולא ב-30 תשלומים שנתיים - עשוי לקבל 648.2 מיליון דולר.
לפי דיווח ב-CBS, הפרס חצה השבוע את רף המיליארד דולר וזו הפעם השלישית שדבר מעין זה קורה במשך שני העשורים בהם מתקיימת ההגרלה. סכום השיא עמד על יותר מ-1.5 מיליארד דולר. הפרס הגבוה ביותר אי פעם שחולק בהגרלת לוטו עומד על 1.586 מיליארד דולר בהגרלת פאוורבול בינואר 2016.
ההגרלה הנוכחית החלה באפריל ועמדה על סכום ראשוני של 20 מיליון דולר. מאחר שלא היו זוכים, סכום זה רק הלך ותפח. לפי מגה מיליונס, רק תשעה אנשים היו קרובים לזכות בפרס הגדול בסבב ההגרלה האחרון שנערך ביום שלישי השבוע. הסכום בסבב זה עמד על 830 מיליון דולר, והם ניחשו נכונה רק חמישה מספרים, ולא את המספר השישי והסופי (Mega Ball). עוד 156 בני אדם רכשו את הכרטיס עם מספר זה, אך ניחשו רק ארבעה מבין חמשת המספרים הראשונים.
הגרלה המגה מיליונס מתקיימת ב-45 מדינות ברחבי ארה"ב וכן בוושינגטון הבירה ובאיי הבתולה האמריקאיים. החברה דיווחה על עלייה "חסרת תקדים" בתעבורה באתר שלה, וביום שלישי בלילה הוא אף קרס.
יועצים פיננסיים בארה"ב ממליצים לזוכים באשר הם לשמור על אנונימיות מחשש שייפלו קורבן להונאות, אך הדבר אפשרי רק במדינות ספורות בארה"ב. זאת מאחר שרובן דורשות הזדהות של הזוכים בעת קבלת הפרס. מרביתם מעדיפים לפדות את כל הסכום, ולא בוחרים באופציה של תשלום על פני 30 שנה.