סגור

ביידן מעניק חנינה לאלפי משתמשי קנאביס: "לא צריך ללכת בגלל זה לכלא"

צעד דרמטי בדרך לאי-הפללה של משתמשי קנאביס בארה"ב: הנשיא החליט להעניק חנינה לאלפים שהורשעו בבתי משפט פדרליים בהחזקת קנאביס, וקרא למושלי מדינות ללכת בדרכו: "אף אחד לא צריך להיכלא בגלל שימוש במריחואנה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החליט להעניק חנינה לאלפי אמריקאים שהורשעו בבתי משפט פדרליים בהחזקת קנאביס. מדובר בצעד דרמטי של הממשל האמריקני בדרך לאי-הפללה של משתמשים בקנאביס - אחת מהבטחות הבחירות של ביידן והמפלגה הדמוקרטית.
ביידן קרא הערב (ה') למושלים במדינות ארה"ב ללכת בעקבותיו ולהעניק גם כן חנינות למורשעים בהחזקה "קלה" של קנאביס (כמות שעל פי רוב לא עולה על 20 גרם). הרוב המכריע של המורשעים בהחזקת קנאביס נשפטו בבתי משפט במדינות ארה"ב ולא בבתי משפט פדרליים.
בהצהרתו הערב אמר ביידן שהצעד משקף את עמדתו כי "אף אחד לא צריך להיות בכלא רק בגלל שימוש או החזקה של מריחואנה". הנשיא האמריקאי הסביר כי בארה"ב "יש אלפי אנשים שיש להם הרשעות פדרליות על החזקת מריחואנה", וכתוצאה מכך בארה"ב עלולים למנוע מהם פרנסה, דיור או הזדמנויות בתחום החינוך. "הצעד שלי יעזור להקל על ההשלכות הנלוות מהרשעות שכאלה".
הודעתו של ביידן צפויה לספק את האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית, לקראת בחירות האמצע שיהיו בארה"ב בחודש הבא – שבהן ינסו הדמוקרטים לשמור על הרוב בקונגרס.