סגור

מהטובות בעולם, גם לעובדים: סינגפור איירליינס תחלק בונוס בשווי שמונה משכורות

חברת התעופה הלאומית של סינגפור מוקירה תודה לעובדים שסבלו קשות בזמן הקורונה; הבונוס לא יחולק להנהלה הבכירה, והוא מתאפשר הודות לכך שרשמה את הרווח הנקי השנתי הגדול מאז הקמתה לפני 76 שנה - 1.62 מיליארד דולר

חברת התעופה סינגפור איירליינס נחשבת מזה שנים לאחת הטובות בעולם, ומסתבר שלא רק הנוסעים נהנים - גם העובדים. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, סינגפור איירליינס מתכוונת לשלם לעובדיה בונוס בשווי של כשמונה משכורות, זאת לאחר שדיווחה על רווח שיא לשנה.
העובדים הזכאים לכך יקבלו בונוס מבוסס רווחים המקביל לשכר של 6.65 חודשים ועוד שכר של עד 1.5 חודשים. זאת כהכרת תודה על העבודה הקשה וההקרבה שגילו לאורך מגפת הקורונה. יש לציין כי בונוס זה לא יחולק להנהלה הבכירה.
חלוקת הבונוס התאפשרה הודות "להסכם ותיק לחלוקת רווחים שהוסכם עם האיגוד", מסר דובר החברה, "מחווה זו של רצון טוב היא הכרה במחויבות, בעבודה הקשה ובהקרבה של העובדים שלנו, שספגו קיצוצים בשכר במהלך המגפה". בספטמבר 2020 הסכימו הטייסים לקיצוץ של עד 60% בשכר על מנת להציל 400 משרות.
ההכרזה מגיעה לאחר שביום שלישי דיווחה חברת התעופה הלאומית של סינגפור על רווח נקי של 1.62 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית שהסתיימה ב-31 במרץ, וציינה כי הביקוש לטיסות עתידיות נמשך בעיקר מנוסעים מסין, יפן ודרום קוריאה. זהו הרווח השנתי הגבוה ביותר ב-76 שנות קיומה של החברה. לשם השוואה, לאורך 2020-2022 דיווחה החברה על הפסדים של 2.75 מיליארד דולר.
בסינגפור איירליינס דיווחו עוד כי בתקופה המדוברת הטיסו 26.5 מיליון נוסעים, מספר הגבוה פי 6 לעומת השנה הפיסקאלית הקודמת. כמו כן, באפריל דיווחה החברה כי הטיסה 1.75 מיליון נוסעים, עלייה של 53% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.