סגור

המחלוקת על חובת חיסוני קורונה למורים: ארה"ב בעד, בריטניה נגד

בתחילת החודש שינתה פדרציית המורים האמריקאית את דעתה בנושא כשהודיעה שתתמוך בחיוב מורים להתחסן. בבריטניה אין כוונה לחייב מורים וסטודנטים להתחסן

ככל שמגפת הקורונה מתעצמת באמצעות גרסאות דלתא ודלתא פלוס כך גם גובר הדיון הציבורי בעולם לגבי השאלה אם לחייב מורים בבתי ספר להתחסן.
בתחילת החודש שינתה פדרציית המורים האמריקאית את דעתה בנושא כשהודיעה שתתמוך בחיוב מורים להתחסן. "הנסיבות השתנו", אמרה נשיאת הפדרציה, רנדי ויינגרטן, בראיון לתוכנית Meet the Press של רשת אן.בי.סי, כשברקע דבריה נתונים על עלייה באשפוז ילדים בבתי חולים ברחבי המדינה, לאחר שנדבקו בנגיף.
המומחה למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י תמך בעמדה זו באמרו כי כל עוד לא אושר לחסן ילדים יש צורך חיוני לחייב את כל מי שבא עימם במגע — מורים ואנשי מערכת החינוך — להיות מחוסנים.
בתחילת השבוע, ביומה הראשון כמושלת מדינת ניו יורק, קראה קתי הוקול לגורמי הבריאות לחייב עטיית מסכות בכל בתי הספר הציבוריים והפרטיים והוסיפה כי תפעל כדי לחייב חיסון או בדיקות סדירות לכל עובדי מערכת החינוך. דבריה נאמרו יום לאחר שראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, אמר כי כל עובדי מערכת החינוך בעיר יחויבו לקבל לפחות חיסון אחד עד ה־27 בספטמבר.

3 צפייה בגלריה
מורות מדגימות נהלי קורונה ב בית ספר יסודי ב טוסון אריזונה
מורות מדגימות נהלי קורונה ב בית ספר יסודי ב טוסון אריזונה
מורות מדגימות נהלי קורונה בבית ספר יסודי בטוסון אריזונה
(צילום: בלומברג)
בכך מצטרפת ניו יורק למספר גדל והולך של מדינות בארה"ב, רובן בראשות דמוקרטים, הדורשות ממורים להוכיח שהתחסנו או במקרים מסוימים מחייבות אותם לבצע בדיקות סדירות. על דרישות כאלה — חיסון או בדיקות קורונה שבועיות - הוכרז השבוע למשל בניו ג'רזי. קליפורניה והוואי הודיעו על נוהל דומה. הערים לוס אנג'לס ושיקגו, כמו גם מדינת וושינגטון ואורגון, הכריזו לאחרונה על נוהל שמחייב מורים להתחסן באופן מלא. בכמה מדינות, כולל קליפורניה וקונטיקט, עטיית המסכות בבתי הספר הוכרזה כחובה. לעומת זאת מושל פלורידה, רון דה־סנטיס, סירב לחייב את הצוותים להתחסן ולעטות מסכות ואף מנע מבתי ספר לעשות כן למרות מצב התחלואה הגבוה במדינה.
3 צפייה בגלריה
קורונה תלמיד בית ספר ליד  פריז בעיר  Montreuil-sous-Bois
קורונה תלמיד בית ספר ליד  פריז בעיר  Montreuil-sous-Bois
תלמיד בית ספר ליד פריז
(צילום: MCT)
בקנדה עוקבים אחר ההחלטות לחיוב החיסונים בארה"ב. העיתון לה פרס דיווח אתמול שמרבית האוניברסיטאות הגדולות בקנדה יחייבו להציג הוכחת חיסון ובקוויבק נידונה כעת הצעה לחייב את עובדי מערכת הבריאות להתחסן. עם זאת, טרם הוחלט לחייב גם את עובדי מערכת החינוך להתחסן.
בבריטניה, שבה הממשלה מתכוונת לחייב את ציבור המבלים במועדונים להתחסן באופן מלא, אין כוונה לחייב מורים וסטודנטים להתחסן. יותר מ־70% מהמבוגרים במדינה כבר קיבלו שני חיסונים וקרוב ל־90% חיסון אחד.
3 צפייה בגלריה
קורונה בוקרשט רומניה ילד בפתח בית ספר עם אביו 14.9.20
קורונה בוקרשט רומניה ילד בפתח בית ספר עם אביו 14.9.20
ילד בפתח בית ספר בבוקרשט, רומניה
(צילום: איי אף פי)
דיון ער מתנהל גם בצרפת לאחר ההחלטה לחייב את עובדי מערכת הבריאות להתחסן. חובה כזו קיימת גם באיטליה וביוון. אך משרד החינוך הצרפתי החליט שלא לחייב מורים להתחסן.
בגרמניה, יועץ הממשלה קרא לחייב את המורים להתחסן. אך הקנצלרית אנגלה מרקל הודיעה שלא תהיה חובת חיסון מחשש שצעד כפוי יקטין את אמון הציבור.