הבעלים של גוצ'י מכר את עסקי הבשמים ללוריאל ב-4 מיליארד יורו
העסקה יוצאת לדרך פחות מחודשיים לאחר כניסתו של מנכ"ל חדש בקרינג ועל רקע ההאטה בשוק היוקרה. זו העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה של לוריאל והיא תעניק לה גם זכויות לפיתוח בשמים ומוצרי טיפוח תחת מותגי האופנה של החברה, ביניהם גוצ'י ובלנסיאגה
ענקית היוקרה קרינג, הבעלים של גוצ'י, הודיעה כי מכרה את חטיבת הביוטי שלה ללוריאל עבור 4 מיליארד יורו (4.66 מיליארד דולר), זאת במסגרת המאמצים של המנכ"ל החדש לוקה די מיאו להוריד את החובות ולהתמקד בעסקי האופנה.
לפי תנאי העסקה, לוריאל רוכשת את יצרנית הבשמים של קרינג, קריד ( Creed) וכן את הזכויות לפיתוח בשמים ומוצרי טיפוח תחת מותגי האופנה של החברה, ביניהם גוצ'י ובלנסיאגה. החוזה מעניק לה את הזכויות הבלעדיות למשך 50 שנים.
העסקה נועדה להפחית את נטל החובות של קרינג, שעמד בסוף יוני על 9.5 מיליארד יורו, והיא יוצאת לדרך בתקופה של האטה בשוק היוקרה. קרינג התקשתה עד כה לבלום את הירידה בצמיחה בגוצ'י, שהוא המותג הגדול ביותר שלה, שנפגע במיוחד מההאטה בביקוש בסין. כך עבור הרבעון האחרון דיווחו בגוצ'י על צניחה של 25% בהכנסות.
די מיאו, לשעבר מנכ"ל יצרנית הרכב רנו, נכנס לתפקיד לפני פחות מחודשיים והחליף את בעל השליטה פרנסואה – הנרי פינו ששימש כמנכ"ל הקבוצה במשך 20 שנים. חטיבת הביוטי שנמכרה הוקמה רק ב-2023 לאחר רכישת יצרנית הבשמים קריד עבור 3.5 מיליארד יורו, זאת כחלק מאסטרטגיה הפוכה לזו שאומצה כעת של גיוון המוצרים והפחתת התלות בגוצ'י. אולם, המהלך לא הוכיח עצמו ועבור המחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 60 מיליון יורו.
לוריאל היא חברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם. היא כבר מייצרת בשמים תחת מותג איב סן לורן, זאת לאחר שרכשה מקרינג את הזכויות ב-2008 עבור 1.15 מיליארד יורו. העסקה הנוכחית תהיה הגדולה ביותר של לוריאל.






























