סגור
קנצלר גרמניה אולף שולץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 16.3.23
קנצלר גרמניה אולף שולץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE)

קנצלר גרמניה לצד נתניהו: "כחברים של ישראל, אנחנו מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש"

ראש הממשלה המבקר בברלין מסר הצהרה משותפת עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. לדברי קנצלר גרמניה: "אנו מודאגים מהשינויים במערכת המשפט. העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה". נתניהו יחזור לארץ כבר הערב, על רקע הפיגוע ליד מגידו שפרטיו הותרו לפרסום אמש

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ מסרו בצהריים (חמישי) הצהרה משותפת בברלין.
לפני ההצהרה השתתפו נתניהו ושולץ בטקס זיכרון לנספי השואה באתר ההנצחה רציף 17 שבתחנת הרכבת גרונוולד במערב ברלין, משם נשלחו 50 אלף יהודי העיר למחנות ריכוז והשמדה. נתניהו אמר כי "נעשה הכול כדי שאידיאולוגיות מטורפות שכאלה לא יחזרו על עצמן. מודה לך הקנצלר שולץ על הטקס המרגש הזה". נתניהו אמר עוד כי "ישראל צריכה שתהיה לה היכולת להגן על עצמה בעצמה ממי שרוצה להשמידה". הוא הוסיף כי הוא "מעריך מאוד את הידידות הגדולה בין המדינות".


שולץ אמר כי "הכול אורגן פה באופן תעשייתי. אסור לשכוח את ההיסטוריה הזו. להיות אחראים להגן על חיים יהודיים, והבטחת ביטחונה וקיומה של ישראל". נתניהו, שהמריא לברלין אמש, צפוי לחזור לארץ כבר הערב. זאת, על רקע הפיגוע ליד מגידו שפרטיו הותרו לפרסום אמש.
לקראת הביקור, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח שלשום עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ועדכן אותו במאמצים שלו לגבש פשרה למהפכה המשפטית. הגרמנים עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות בישראל וסוגיית הרפורמה תעלה בשיחות של נתניהו גם עם הקנצלר שולץ וגם עם שטיינמאייר. לפני כמה ימים אמר שטיינמאייר בנאום באוניברסיטת חיפה: "אנחנו מודאגים מהשינוי המבני של שלטון החוק שמתכננת הממשלה. אנו הגרמנים תמיד הסתכלנו בהערצה רבה על שלטון החוק החזק והתוסס בישראל".