סגור
ונקובר קנדה מחירי דירות
מגדלי מגורים בוונקובר (צילום: בלומברג)

עלות הדיור הגבוהה מבריחה מהגרים מקנדה

בששת החודשים הראשונים של השנה עזבו את המדינה 42 אלף אנשים, זאת לאחר שבשנה שעברה עזבו קרוב ל־94 אלף ושנה קודם לכן, כ־86 אלף. מדובר עדיין בשיעור קטן לעומת המהגרים המגיעים למדינה

יוקר המחיה הגבוה והמחסור בדיור להשכרה מבריחים מהגרים מקנדה. לפי הנתונים הרשמיים, בששת החודשים הראשונים של השנה עזבו את המדינה 42 אלף אנשים, זאת לאחר שבשנה שעברה עזבו קרוב ל־94 אלף ושנה קודם לכן, כ־86 אלף. יתרה מכך, לפי דו"ח שפרסם המכון לאזרחות קנדית (ICC), שיעור המהגרים שעוזבים את קנדה טיפס לשיא עוד ב־2019. הנתון אמנם ירד במהלך תקופת הקורונה, אך נמצא שוב במגמת עלייה.
מדובר עדיין בשיעור קטן לעומת המהגרים המגיעים למדינה, כאשר במחצית הראשונה של השנה היגרו לקנדה 263 אלף אנשים. עידוד הגירה עמד במרכז המדיניות של ראש הממשלה ג'סטין טרודו, שבנה על כך שהמהגרים יסייעו לכלכלה להתמודד עם הזדקנות האוכלוסייה ויעודדו צמיחה. במסגרת זו הוענקה תושבות למספר שיא של 2.5 מיליון אנשים בשמונה שנים בלבד.
הסיבה העיקרית לשינוי המגמה היא יוקר המחיה המאמיר, ובעיקר השכירות הגבוהה. "מעולם לא חשבתי שלחיות במדינה מערבית פירושו שאפשר לשכור רק דירת חדר במרתף", אמרה לסוכנות רויטרס קארה (25), שהיגרה לקנדה בשנה שעברה מהונג קונג. היא משלמת 650 דולר קנדי (474 דולר) עבור דירת חדר בטורונטו ועובדת בשלוש משרות כדי לגמור את החודש. "אני מנצלת כמעט כל פני שאני מרוויחה", הדגישה.
בשל המשבר בשוק הדיור הודיע בחודש שעבר טרודו כי החל מ־2026 תרד מכסת המהגרים השנתית. כיום היא עומדת על 465 אלף מהגרים, נתון שיעלה ל־485 אלף בשנה הבאה ויטפס ל־500 אלף ב־2025.