סגור
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה ב אירוויזיון אוקראינה
להקת קאלוש אורקסטרה האוקראינית, שזכתה באירוויזיון 2022 (צילום: גטי)

אירוויזיון 2023: בריטניה תחלק 3,000 כרטיסים לפליטים אוקראינים

הממשלה הבריטית תקצה מימון של 12 מיליון דולר לאירוח התחרות במקומה של אוקראינה, שעל אף שזכתה בשנה שעברה לא תארח את התחרות בשל המלחמה המתמשכת מול רוסיה. "אנחנו עומדים לצד העם האוקראיני והמלחמה שלהם לחירות", מסרה שרת התרבות הבריטית

ממשלת בריטניה מתכוונת להקצות 3,000 כרטיסים לאירוויזיון עבור פליטים אוקראינים, זאת לאחר שהמדינה שזכתה בתחרות בשנה שעברה לא תארח אותה השנה בשל המלחמה המתמשכת מול רוסיה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
הממשלה מסרה עוד כי תספק מימון בגובה 12 מיליון דולר לאירוח התחרות במקומה של אוקראינה. "ההכרזה הזו פירושה שאלפי כרטיסים יוצעו לאנשים שעזבו את מדינתם בגלל המלחמה, כדי שיוכלו לקחת חלק במופע שמעניק כבוד למולדת שלהם, לתרבות שלהם ולמוזיקה שלהם", מסרה שרת התרבות הבריטית, לוסי פרייזר. "כתמיד, אנחנו עומדים לצד העם האוקראיני והמלחמה שלהם לחירות". ההכרזה התפרסמה בציון שנה לפלישה הרוסית.
האירוויזיון יתקיים בליברפול במאי. בריטניה סיימה שנייה בשנה שעברה. התחרות תופק על ידי ה-BBC, ולרוב צופים בה כ-200 מיליון אנשים. האירוויזיון נערך בבריטניה בפעם האחרונה ב-1998.
ראשת עיריית ליברפול, ג'ואן אנדרסון, הוסיפה כי אוקראינה תעמוד "בלב" כל התוכניות לאירוויזיון. "אנחנו עובדים ביחד עם הקהילה האוקראינית כדי לספק תוכנית מחושבת וחזקה שתייצג את אוקראינה המודרנית – מעוררת השראה, חריפה, מצחיקה, יפה ומרגשת".