סגור
רוס לוינסון 2017
רוס לוינסון (צילום: AP Photo/Paul Sakuma, File)

ספורטס אילוסטרייטד פרסם מאמרים של כתבים מפוברקים - והמנכ"ל פוטר

רוס לוינסון פוטר מתפקידו לאחר שנחשף כי המגזין פרסם מאמרים שנכתבו בידי כתבים מפוברקים, שאף זכו לביוגרפיה שהומצאה בידי AI. ארינה גרופ, המו"ל של המגזין, אמרה בהודעת הפיטורים כי יינקטו צעדים "לשיפור היעילות התפעולית וההכנסות של החברה", אך לא התייחסה לשערוריית ה-AI שנחשפה בחודש שעבר

מנכ"ל ספורטס אילוסטרייטד, רוס לוינסון, פוטר מתפקידו לאחר שנחשף כי המגזין פרסם מאמרים שנכתבו בידי כתבים מפוברקים, שאף זכו לביוגרפיה שהומצאה בידי AI.
בגרדיאן דיווחו כי ארינה גרופ, המו"ל של המגזין, הודיעה על פיטוריו המידיים של לווינסון ואמרה כי יינקטו צעדים "לשיפור היעילות התפעולית וההכנסות של החברה". מאנוג' בהרגאווה מונה למנכ"ל זמני. עם זאת, ההצהרה של החברה לא התייחסה באופן מפורש לשערוריית ה-AI שנחשפה בחודש שעבר בעקבות תחקיר שפורסם בכתב העת Futurism.
הפרופילים המזויפים שנחשפו כללו גם את הכתבת "סורה טאנקה", שלפי התיאור עבדה כמבקרת מוצרים. "סורה תמיד הייתה גורו של כושר, ואוהבת לנסות מאכלים ומשקאות שונים. היא נרגשת להשתמש בידע שלה בכושר ובתזונה כחלק מצוות המבקרים, ומבטיחה לספק לכם רק את הטוב שבטוב", כך לפי הפרופיל שלה. אולם, טאנקה היא לא אדם אמיתי.
ארינה גרופ הכחישו את ממצאי התחקיר וטענו כי מדובר בתכנים מסחריים של חברת פרסום חיצונית בשם AdVon Commerce. "הם הבטיחו לנו שכל המאמרים המדוברים נכתבו ונערכו על ידי בני אדם, אך התברר שבחברה גם השתמשו בשמות עת או שמות מזויפים במאמרים מסוימים כדי להגן על פרטיות הכותבים, פעולות שאנחנו מגנים", מסרו בתגובה. בהמשך ניתקו את הקשרים מחברת הפרסום והסירו את התכנים מהאתרים.
ספורטס אילוסטרייטד החל להתפרסם ב-1954 ולאורך השנים פורסמו בו מאמרים מעת סופרים ידועים כמו וויליאם פוקנר וג'ון אפדייק, אך המגזין בעיקר ידוע הודות לגיליון בגדי הים השנתי שלו.
ארינה גרופ רכשה את השליטה במגזין ב-2019. מוקדם יותר השנה הכריז לוינסון על סבב פיטורים, ואף הודיע על הכוונה לשלב AI בתוך המגזין. "AI אמנם לעולם לא תחליף עיתונות, כתבות או כתיבה ועריכה של כתבות, אך טכנולוגיות ה-AI המשתפרות במהירות יכולות ליצור שווי נוסף למותגים ולשותפים שלנו", אמר בפברואר.