סגור

ה-FDA אישר את חיסוני הקורונה של פייזר ומודרנה לילדים החל מגיל 6 חודשים

פאנל מומחים מטעם ה-FDA המליץ פה אחד על אישור החיסונים, שעדיין צריכים לעבור את אישור המרכז למניעת מחלות ומניעתן (CDC) לפני שיחלו להינתן בפועל - ככל הנראה ביום שלישי. החיסון של פייזר, שהציג יעילות רבה יותר, ניתן בשלוש מנות לילדים בגילאי 6 חודשים עד 4 שנים. החיסון של מודרנה ניתן בשתי מנות לילדים בגילאי 6 חודשים עד 5

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר היום (ו') את החיסונים של פייזר ומודרנה לילדים החל מגיל 6 חודשים, מה שהופך כעת כמעט כל אדם בארה"ב כשיר לחיסון.
החלטת ה-FDA התקבלה לאחר שפאנל המומחים הצביע פה והמליץ על מתן הזריקות לאחר שקלול סוגיות הנוגעות לבטיחות וליעילות של החיסונים.
עם זאת, נותר עוד שלב אחד לפני שניתן יהיה להתחיל לחסן פעוטות בארה"ב. ועדה מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) צפויה להתכנס מחר (שבת) כדי להחליט על מתן הנחיות בעניין החיסונים לבתי מרקחת ולרופאים ברחבי המדינה. לאחר מכן, מנהלת ה-CDC, ד"ר רושל ולנסקי, צריכה לחתום על ההנחיות לפני שילדים יוכלו להתחיל לקבל את הזריקות.
הבית הלבן צופה שמתן החיסונים יתחיל כבר ביום שלישי. ייתכן שתחילה יהיה קושי בקביעת תור לחיסון, אך כל הורה שירצה בכך יוכל לחסן את ילדו בתוך שבועות, כך לפי ד"ר אשיש ג'הה, האחראי על הנושא בממשל בייידן. הממשל הפדרלי העמיד 10 מיליון מנות חיסון של פייזר ומודרנה לאזרחים אמריקאים.
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
(צילום: רויטרס )
ילדים מתחת לגיל 5 נותרו עד כה היחידים בארה"ב שלא יכולים היו להתחסן. הורים רבים המתינו חודשים עד שה-FDA יאשר את החיסונים עבור ילדיהם.
ד"ר ארנולד מונטו, ממלא מקום יו"ר הוועדה שאישרה את החיסונים מטעם ה-FDA, אמר שלקח זמן רב יותר לסוכנות לאשר את הזריקות לפעוטות מכיוון שהם קבוצה פגיעה שדרשה טיפול מיוחד כדי לוודא שהזריקות בטוחות ויעילות.
החיסונים של פייזר ומודרנה שונים במספר הזריקות, ברמת המינון ובגיל שבו ניתן לקבלם. החיסון של פייזר נראה יעיל יותר מהזריקות של מודרנה בכל הנוגע לילדים מתחת לגיל 5, אם כי הנתונים לעניין זה ראשוניים.
החיסון של פייזר ניתן בשלוש מנות לילדים בגילאי 6 חודשים עד 4 שנים. הזריקות ניתנות במינון של 3 מיקרוגרם, עשירית ממה שמקבלים מבוגרים. שלוש זריקות רשמו יעילות של כ-75% במניעת זיהום מאומיקרון בילדים בני 6 חודשים עד שנתיים ויעילות של 82% נרשמה בקרב ילדים בני שנתיים עד 4.
עם זאת, חשוב שהורים שיבחרו בחיסון של פייזר יוודא שילדיהם יקבלו את הזריקה השלישית כדי לקבל הגנה מפני הנגיף. בקרב מי שחוסנו בשתי מנות בלבד נרשמה יעילות של 14% בלבד במניעת הידבקות מתחת לגיל שנתיים, ויעילות של 33% עבור גילאי 2 עד 4.
החיסון של מודרנה ניתן בשתי מנות לילדים בגילאי 6 חודשים עד 5. הזריקות ניתנות במינון של 25 מיקרוגרם, רבע מהרמה שמקבלים מבוגרים.
החיסון של מודרנה הפגין רמת יעילות של 51% במניעת זיהום מאומיקרון בקרב ילדים בגילאי 6 חודשים עד שנתיים, ורמת יעילות של 37% בקרב ילדים בגילאי שנתיים עד 5. עם זאת, החברה מצפה שהחיסון יספק הגנה חזקה מפני מחלה קשה מכיוון שלילדים היו רמות נוגדנים גבוהות יותר ממבוגרים שקיבלו שתי מנות.
תופעות הלוואי השכיחות ביותר מהחיסונים היו כאבים במקום ההזרקה, עצבנות ובכי, אובדן תיאבון וישנוניות, על פי ה-FDA. מעט מאוד ילדים שקיבלו זריקה פיתחו חום גבוה, ולא נרשמו מקרים של דלקת שריר הלב בניסויים של פייזר או מודרנה.