סגור

תביעת ענק נגד מקדונלד'ס: "לא מפרסמת בכלי תקשורת שבבעלות שחורים"

איש העסקים ביירון אלן תובע 10 מיליארד דולר מחברת המזון המהיר בטענה כי סירבה לפרסם ברשתות טלוויזיה שבבעלותו; לדבריו, מקדונלד'ס הפרה את החוק בשל "שנאה גזעית וסטראוטיפים גזעניים"


שתי חברות בבעלותו של יזם המדיה ביירון אלן הגישו תביעה על 10 מיליארד דולר נגד מקדונלד'ס בטענה כי היא נוקטת אפליה על רקע גזעי מכיוון שאינה מפרסמת מספיק בכלי תקשורת שבבעלות שחורים.
התביעה הוגשה בבית המשפט הגבוה בלוס אנג'לס, ולפיה רשת המזון המהיר הפרה את החוק הפדרלי ואת חוקי זכויות האזרח במדינה בשל "שנאה גזעית וסטראוטיפים גזעניים" בהקצאת כספי הפרסום. לפי התביעה, מקדונלד'ס סירבה לפרסם אצל אינטרטיינמנט סטודיו'ס נטוורקס (Entertainment Studios Networks) של אלן, שבבעלותה מספר ערוצים בתחום הלייף סטייל, וכן בוות'ר גרופ, שבבעלותה ערוץ מזג האוויר.
בתביעה נטען כי שחורים מייצגים בסביבות 40% מהלקוחות של מקדונלד'ס, אך ב-2019 החברה הקצתה פחות מ-5 מיליון דולר מתקציב הפרסום בארצות הברית, שעמד באותה שנה על 1.6 מיליארד דולר, לכלי תקשורת שבבעלות שחורים. "מקדונלד'ס, כמו רבות מהחברות הגדולות בארצות הברית בימינו, מתגאה בפומבי במחויבות שלה לגיוון והכלה, אך מדובר רק ברטוריקה ריקה מפעולה", נכתב עוד בתביעה.

1 צפייה בגלריה
ביירון אלן
ביירון אלן
ביירון אלן
(גטי)

עם זאת, התביעה הוגשה ביום שבו הכריזו במקדונלד'ס כי יגדילו את ההוצאות על פרסום בארצות הברית במדיה שבבעלות שחורים מ-2% ל-5% עד 2024. בחברה התחייבו גם להגדיל את הוצאות הפרסום על קהלים היספנים, אסייתים, נשים ופלטפורמות שבבעלות נציגים מקהילת הלהט"ב.
"הגדלנו את הקשרים עם שותפים שבבעלות אנשים מרקעים שונים", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה. עוד מסרה כי עברו על התביעה ו"יגיבו בהתאם".
באפריל התחייבה יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס לפרסם יותר בכלי תקשורת שבבעלות שחורים, זאת לאחר שאלן ויזמים נוספים פרסמו מודעות שבהן האשימו את החברה בהתעלמות מכלי התקשורת הללו. ב-2015 אלן גם תבע את ענקית המדיה קומקאסט בשל סירובה להציע את הערוצים שלו. הוא הגיע בסופו של דבר להסדר לאחר שבית המשפט צידד בקומקאסט.