סגור

לראשונה באירופה: בני זוג עברו להתגורר בבית שהודפס בתלת ממד

הבית שבהולנד, בשטח של 94 מ"ר, הודפס בתוך חמישה ימים; אחד הדיירים: "הבית מעניק תחושה מאד טובה, מכיוון שכשאתה בפנים אתה לא שומע דבר ממה שקורה בחוץ"


אין מקום כמו הבית – גם אם זהו בית שהודפס בתוך 5 ימים. זוג בהולנד עבר בשבוע שעבר לבית הראשון באירופה שהודפס כולו בתלת ממד ומשמש בפועל למגורים.


לצד אלה שסבורים כי מדובר בסיפור חביב ואנקדוטלי, רבים בתעשיית התלת ממד והנדל"ן מאמינים כי הטכנולוגיה ששימשה להקמת הבית תהפוך לפופולארית ויעילה מאוד בעולם המגורים העתידי.
בני הזוג, אליזה לוטס (Elize Lutz) והארי דקרס (Harrie Dekkers), פנסיונרים מאמסטרדם, קיבלו ביום חמישי שעבר את המפתח הדיגיטלי לבית, אפליקציה שפותחת את הדלת הראשית.
"זה יפהפה", אמרה לוטס במענה לשאלת עיתונאים. "זה מרגיש כמו בונקר, מרגיש בטוח", ציין דקרס, שהוסיף כי מדובר במבנה אקוסטי מאוד: "הוא מעניק תחושה מאד טובה, מכיוון שכשאתה בפנים אתה לא שומע דבר ממה שקורה בחוץ".

3 צפייה בגלריה
בית הדפסת תלת מימד אינדהובן הולנד
בית הדפסת תלת מימד אינדהובן הולנד
הבית שהודפס בתלת ממד
(AP)


הבית עצמו, ששטחו 94 מ"ר, כולל שני חדרי שינה. מדובר בחלק מקומפקלס מתוכנן של 5 חמישה בתים שיוקמו בצורה דומה על ידי חברת Saint-Gobain Weber Beamix, בסמוך לתעלת Beatrix, בפרברי איינדהובן. הפרויקט תוכנן במקור לצאת לפועל כבר ב-2019 אך הוא נדחה בשל בעיות תכנוניות וטכנולוגיות.
בשנתיים האחרונות הוקמו כמה וכמה נכסים המתבססים חלקית על הדפסת תלת ממד וישנם פרויקטים המתוכננים לצאת לפועל בשנים הבאות. אך הבית החדש שאליו נכנסו לוטס ודקרס הוא הראשון המבוסס כולו על הטכנולוגיה החדשה שקיבל אישור סופי של הרשויות ומשמש בפועל למגורים.

3 צפייה בגלריה
בית הדפסת תלת מימד אינדהובן הולנד
בית הדפסת תלת מימד אינדהובן הולנד
בני הזוג שעשו היסטוריה
(AP)

החלקים העיקריים של המבנה הודפסו במפעל באיינדהובן והובאו למקום כשלד בית, שהושלם עם פריטי תלת ממד נוספים לאחר ההצבה (בסך הכול 24 חלקים). הכוונה היא שבבית החמישי בפרויקט, שיכלול 3 קומות ושלושה חדרי שינה, ההדפסה והקמה יתבצעו באתר עצמו.


3 צפייה בגלריה
בית הדפסת תלת מימד אינדהובן הולנד
בית הדפסת תלת מימד אינדהובן הולנד
מבט מבפנים
(AP)

בתעשיית המגורים והתכנון רואים בבתים מבוססי טכנולוגיית תלת ממד כהתפתחות רצויה הן מבחינת החיסכון העצום בעלויות והן מבחינה סביבתית – בין היתר בשל צמצום הנזק הכרוך בשימוש במלט.
במקום כמו הולנד, שבו יש מחסור גדול בבתים להשכרה, התלת ממד עשוי לספק פיתרון עתידי רחב היקף לבעיה, לנוכח הקלות והמהירות של הקמת בתים חדשים לפי צורך ובהתאם להנחיה של הרשויות.