שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עולם

הכישלון האפי של טסלה באירוע הסייברטראק - והתגובה המבריקה של מאסק

באירוע ההשקה התנפצו בבדיקה חלונותיו ה"חסינים" של הטנדר החשמלי והסרטון הפך כמובן לויראלי ומאסק הושם ללעג ברשת; אך בתגובה "מאסקית קלאסית" הודיע מנכ"ל טסלה שימכור חולצות עם תמונת הסייברטראק עם חלונות מנופצים והפך את הדרמה למהלך שיווקי מתוחכם עם מסר, שמראה למה מאסק ממשיך להוות השראה למעריציו

שירות כלכליסט 17:3220.01.20

פחות מחודשיים חלפו מאז הערב שבו חשף מנכ"ל טסלה אלון מאסק את הסייברטראק, אב הטיפוס לטנדר החשמלי שצפוי לצאת לשוק בסוף 2021. גם אם לא נכחתם באירוע, ודאי שמעתם על הרגע הדרמטי ביותר שלו כנראה, החלונות שהתנפצו בעת ההדגמה על חסינותם הלכאורה מוחלטת.

 

 

באירוע, המעצב הראשי של טסלה פרנץ וון הולצבאסן (Franz von Holzhausen) הוזמן על ידי מאסק לבמה על מנת להדגים את חוזקו של החלון באמצעות מבחן פשוט יחסית: השלכת כדור מתכת לא גדול על החלון.

 

וון הולצבאסן השליך את הכדור וחלון הטנדר התבקע. מאסק המופתע הגיב: "פאק, אלוהים אדירים" - אך לא ויתר ואיפשר למעצב לנסות שנית - הפעם על החלון האחורי. גם הפעם הזכוכית נשברה.

מאסק באירוע הסייברטראק מאסק באירוע הסייברטראק צילום: AP
 

סרטון האירוע הפך כמובן לויראלי, הופץ אלפי פעמים ו"הוליד" עשרות רבות של ממים. משפט המפתח של מאסק שהושם ללעג היה שהלקוחות "מוכנים לטנדר שהוא באמת חזק (tough), לא חזק באופן מזויף".

 

מאסק עשה אז את הדבר הנכון, עם תגובה מיידית לאירוע הויראלי והחלטה לאמץ אותו ולא להתעלם או לתקוף אותו - מנכ"ל טסלה הודיע על עוד מוצר חדש שלו, חולצת טריקו עם תמונת הסייברטראק בעלת החלונות המנופצים.

 

 

לא צריך להיות מופתע מהמהלך השיווקי הזה – לפחות לא בכל הקשור למי שעומד מאחוריו. במגזין האינטרנט Inc. כינו את ההחלטה למכור חולצות המנציחות את הקטע המביך "מהלך אלון מאסקי קלאסי".

 

מאסק יכול היה להמתין לתוצאות הבדיקה של האירוע, שהיתה אורכת ימים ספורים, ולצאת בסופה עם המסקנות וההסברים. והוא אכן יצא עם ההסברים בסופו של דבר.

 

 

חולצת הטישרט שהוציא מאסק של חלון הטנדר שהתנפץ חולצת הטישרט שהוציא מאסק של חלון הטנדר שהתנפץ צילום: Tesla

 

אך ברגע הכשלון, המנכ"ל העדיף לצאת במהירות עם החולצות על מנת לקחת שליטה על האירוע וכמעט לחגוג אותו, במקום להתחבא ממנו. בכך הוא העביר ללקוחות הפוטנציאלים מסר ברור – "היי, אני לא מושלם, טסלה לא מושלמת, אבל אנחנו עושים את המיטב, אנחנו לומדים הרבה ומתקדמים הלאה. ואנחנו נהנים כשאנו עושים זאת".

 

זהו מהלך שמשקף גם את האינטליגנציה הרגשית העמוקה של מאסק, במובן פשוט אחד – הוא ידע לגרום לכך שהרגשות (הסוערים מן הסתם, בשלב ראשון לאחר האירוע) שלו ושל הציבור יעבדו לטובתו, במקום שיעבדו נגדו.

 

בכך מאסק ממשיך להיות השראה עבור אנשים רבים ברחבי העולם, כולל הלקוחות כמובן – 250 אלף אנשים העבירו פיקדון של מאה דולר, שמעניק להם את הזכות להיות בין הבעלים הראשונים של המכונית שחלונותיה ה"בלתי שבירים", נשברו זה עתה בשידור חי.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

x