סגור

"הכל אודות פאם": לא חוזרים על שטיק פעמיים

רנה זלווגר מככבת ב"הכל אודות פאם", סדרת פשע אמיתי מרתקת ושומטת לסתות. חבל שהיא חוזרת על השטיק הקבוע שלה — להשמין המון, ובכך מגחיכה את הגיבורה

"הכל אודות פאם" היא סדרת פשע אמיתי עם נגיעות של סאטירה מכוונת ופארסה מזדמנת, מה שהופך אותה לבינג' ממכר.
מדובר בעוד סדרה עלילתית המבוססת על סדרה דוקומנטרית, או סדרת כתבות, מעין תת־ז'אנר בתוך הז'אנר המאוד פופולרי הזה. אחד המאפיינים שלו הוא ליהוק כוכבים הוליוודיים גדולים לתפקידים הראשיים. כך היה במקרה של "המדרגות", דוקו שזכה כעת לעיבוד עלילתי עם קולין פירת, וגם "הנושרת", שבה מגלמת אמנדה זיפריד את היזמת אליזבת הולמס שהורשעה בהונאה. כעת רנה זלווגר, בתפקיד הטלוויזיוני הראשון שלה, היא הגיבורה הנבלית בסדרה העלילתית הזאת, המבוססת על תחקיר של תוכנית "דייטליין" של רשת NBC.
זלווגר היא פאם האפ, אשת פרוורים ממיזורי, שהיתה האחרונה לראות את ידידתה בטסי, לפני שזו נרצחה באופן אלים במיוחד. המשטרה חושדת בבעלה של בטסי, ופאם מסייעת למשטרה בחקירה. בשל כך, ובשל חוסר הכשירות של השוטרים, הם נמנעים מלבדוק עוד כיווני חקירה, במיוחד אלה שיכולים להפליל את פאם. כתבת של "דייטליין" המסקרת את האירוע מבינה שהאפ היא חשודה וכי צריך לפחות לתשאל אותה, וכך מתקדמת הסדרה עד הסוף הצפוי ועם זאת מפתיע.
האירועים הולכים ונהיים חמורים ומוזרים. המשפט מתנהל כקרקס, התובעת לא מקצועית, המשטרה עושה כל טעות אפשרית, ומי שמפעילה את כולם היא פאם האפ. הסיפור מדהים וכאמור מרתק לצפייה, ששת הפרקים המשודרים כעת ב־HOT וב־yes נבלעים באחת, ולזה מתווספות דקות ארוכות של קריאה על המקרה האמיתי, וצפייה בתוכנית התחקירים. לו רק בשביל ההשוואות האהובות על חובבי הז'אנר — מה היה במציאות ומה לא.
כאן מתעוררת הבעיה העיקרית של הסדרה. חייבים לדבר על רנה. כי הסדרה "הכל אודות פאם" היא בעצם על אודותיה. זלווגר נכנסת לנעליים של פאם, אבל לא בדיוק לבגדיה. כלומר, באופן רגיל אלה יהיו גדולים עליה בכמה מידות.
היא העלתה במשקל בשביל התפקיד כ־15 ק”ג ועוד הוסיפה לכך חליפת שומן — אביזר שנוי במחלוקת. המצלמה מתמקדת בפניה הבצקיות, ובפיה השואב תדיר מקש של כוס ענקית של משקה קרח גרוס, והרעש שזה משמיע, עד כדי כך שהייתי בטוחה שיש למשקה וליניקה הזאת משמעות בפתרון התעלומה. אבל לא, זה נועד רק כדי להגחיך את פאם.
הפשע של פאם הוא לא רק רצח, אלא שומן. לפחות זה חלק מהעניין, לפי הסדרה. היא נענשת על זה. זלווגר, שהעלתה 15 ק"ג בשביל תפקיד קודם שמאוד מזוהה איתה — ברידג'ט ג'ונס — ואחר כך ירדה ושוב עלתה ושוב ירדה, ותמיד מקבלת על כך מדליה, כי היא בסוף חוזרת להיות רזה ומהודקת, חוזרת על היכולת הזאת גם כאן.
1 צפייה בגלריה
פנאי רנה זלווגר מתוך הסרט הכל אודות פאם
פנאי רנה זלווגר מתוך הסרט הכל אודות פאם
זלווגר ב"הכל אודות פאם". פאם האפ האמיתית רחוקה מהדימוי שזלווגר יצרה לה בסדרה
(צילום: Skip Bolen/NBC באדיבות yes)
מעבר לזה שלא חוזרים על שטיק פעמיים, שלוש וארבע, אין בעצם סיבה להגחיך את חיצוניותה של האפ, לא רק כי זה לא לעניין, אלא כי פאם האפ האמיתית היא אישה רגילה למראה, רחוקה מהדימוי החזירי בגילום של זלווגר. זה חלק מההסבר להצלחת הפשע שלה, אנשים לא מייחסים לסתמיות הזאת כזה רשע.