סגור
פנאי תומר קאפון שחקן
תומר קאפון (צילום: יובל חן)

תומר קאפון: "אני לא מאמין בלשנות את עצמי"

השחקן תומר קאפון חי בקנדה ומצטלם לעונה הרביעית של The Boys באמזון פריים. הוא מפתח אובססיה לוויסקי עם מייפל, נוסע בשלג ושומע שירים של זהר ארגוב, ואספן סדרתי של כובעי מצחייה. לפעמים עדיין אינו מאמין שכנער שגדל בחולון כבר יצא לו לשבת לסיגריה עם לורנס פישברן

תומר קאפון
גיל :37 • מקום מגורים : טורונטו, קנדה
• מצב משפחתי : בזוגיות
• שחקן. משתתף בסדרת גיבורי העל של אמזון פריים, The Boys. זוכה פרס אופיר לשחקן משנה עבור תפקידו בסרט "שבוע ויום". שיחק תפקידים ראשיים בסדרות "בשבילה גיבורים עפים", "תאג"ד ו"אחד על אחד". פרזנטור של חברת הביטוח "ליברה"

איפה אנחנו תופסים אותך ?
בטורונטו, קנדה, פה אני גר פחות או יותר בשלוש שנים האחרונות ומצטלם לסדרה המטורפת “The boys“ שמשודרת באמזון פריים. עכשיו אני באוטו בדרך לחזרות על סצנת אקשן מטורפת. זה החורף הראשון שלי פה כולם דואגים לי פה ואומרים לי 'אתה מהמדבר', ואכן אין דרך אחרת להגיד את זה: קופא לי התחת".
איך ואיפה אתה שותה את הקפה שלך?
האיך לא כל כך משנה כל עוד זה בבית הקפה '20 Beans' בשוק הכרמל. הקפה שם ברמה מאוד גבוהה. אני אוהב גם את 'קפה ברזילי' מול גן החשמל בת"א".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
אני יותר בוויסקי ועכשיו אני באובססיה לוויסקי קנדי מדהים שנקרא Forty Creek, עם מייפל כמובן. הייתי יושב באיזה שולחן פינתי בוב דילן, או שולחן במרכז עם נינה סימון, ומקשיב לכל מה שהיו בוחרים להגיד. יש במקצוע של שחקן הרבה בדידות, אז דילן וסימון ואריק איינשטיין וזוהר ארגוב שאני שומע פה הרבה באוטו בדרכים נותנים לי תחושה של חברים שאיתי ומספרים לי סיפור".
על מה אתה עובד עכשיו?
"קודם כל על המשך הגמילה מעישון. וגם על העונה הרביעית של The Boys (מגלם את דמותו של פרנצ'י בסדרת גיבורי העל מבית אמזון פריים — מ.ש.ל) זו כבר עונה רביעית אז התרגלתי לקצב ולווליום של הפרויקט המשוגע הזה. זה מאוד גדול, עוצמתי ומפעים. כל יום פה הוא כמו לונה פארק אחר שבאים לבקר בו. עם זאת בסוף שאני כשחקן עומד מול המצלמה חובת ההוכחה עלי וזה והפך להיות נורא אינטימי. לפני כמה חודשים הצטלמתי למותחן חלל חדש בשם 'Slingshot' אני מגלם שם אסטרונאוט ומשחק לצד לורנס פישברן שהוא דמות איקונית בהוליווד. זו היתה חוויה לכל החיים לעשן איתו סיגריה בקרוון, לשתות וויסקי ולקבל ממנו עצות. ברגעים האלה אני אומר לעצמי: 'איזה קטע שאני שבאתי מחולון עומד פה ועושה את זה. במקביל אני עושה גם את הקמפיין של חברת הביטוח ליברה".
מה השריטה שלך?
"יש הרבה, אבל לצורך השאלון הזה אני אספן סדרתי של כובעי מצחייה".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"'כשמישהו עולה לך על העצבים דמיין אותו בעיני רוחך כילד שהיה ועודנו'. זה מעלה חיוך, עוזר לשליטה עצמית וגורם לנו לגלות בעצמנו חמלה".
איך אתה אוהב להעביר את שישי בצהרים?
"בארץ אני לפעמים מגיע להורים, משחק עם אבא שלי שש בש ורוב הזמן מפסיד. אני מדבר על זה וכל הגוף שלי מלא געגועים כי פה אין לי את זה. לשמחתי בת הזוג שלי איתי פה אז כשאני חוזר בשישי יש נרות וחלה בבית".
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
"אני משקר לפקידים ללא אפליה של גזע, מין או דת, וגם לפקידים של הפקידים".
למי אתה הכי מתגעגע?
"זה מתחיל תמיד בגעגוע חזק ומפלח לב ואז הופך לחוסר. כרגע הגעגוע חי ובועט לנענע הכלבה שלי שהמשיכה לפרדס הגדול לפני חודשיים. מצאנו אחד את השנייה לפני 16 שנים ליד ג'סר א־זרקא. היא היתה הדבר הכי קרוב אלי, צמודה לי לרגל, באה איתי לכל מקום, כולל לקנדה. עכשיו זה קשה ברמה שאני עדיין מחפש אותה לפעמים בבית, קורא לה כשאני עוד חצי ישן ואז דומע מגעגוע".
על מה אתה אוהב להוציא את הכסף שלך?
"בעיקר על אחרים. כמו בשיר של אביתר בנאי: 'כשאני יוצא מזה אני קונה מתנות לכולם'. אני לא חושב שאני טיפוס חומרי, רוב הכסף שלי מושקע בלימודים וקורסים שאני עושה. וגם באוכל, מלא אוכל".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
אני לא מאמין יותר בלשנות משהו בעצמי, אני מאמין בלקבל ולהתפתח, זה יותר בשבילי. ויש המון דברים: סובלנות, ביקורת עצמית, אורח חיים, זמן מול המסך, והרשימה עוד ארוכה".
על מה יש לך רגשות אשם?
"שאני לא מקדיש מספיק זמן למשפחה ולחברים. בשנים האחרונות אני מרגיש שהקריירה היא המרכז שממנו אני חי. זו אחלה עבודה אז אני לא מתלונן, אבל זו לא היתה התכנית. התחלתי את קריירת המשחק בגיל 26 ולפני כן עבדתי הרבה עם הידיים ובעלי חיים וסוסים. ראיתי את עצמי מתפתח בתחום הזה ואפילו חשבתי שאולי תהיה לי חווה. היום אני מתנדב ועובד עם חוות קרן אור, חווה שיקומית הדדית לבעלי חיים ובני אדם. עכשיו הפקנו קמפיין גיוס יחד. אני מסתכל על החווה ואומר לעצמי שבקלות הייתי יכול להיות שם".
מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?
"שאני מלא תשוקה ומתפרנס ממשהו שאני מאוד אוהב לעשות. לא תמיד היה קל והסיכויים לא היו לטובתי ועדיין אני פה ולכן אני בהודיה יום יום".
מה מפחיד אותך?
לא מפחד. רק מהמחשבה שמשהו רע יקרה לאהובים שלי".
מה עושה אותך מאושר?
"לשחק עם אחיינים וילדים של חברים, אבל אני מקווה שהאושר הגדול עוד לפני".
מה הכי חסר לך בחיים?
"זמן".
מי היוצרים ומה היצירות הכי השפיעו על יצירתך?
"פיטר פן, 2pac, אריק איינשטיין, איש הפיל, טאטנקה, סטליוס קזנג׳ידיס, ג׳ים קארי, 'המספריים של אדוארד', לאו דזה, האבנים המתגלגלות, עדי גורדון, פרנק סינטרה, העץ הנדיב, רובין ויליאמס, סרז' גנסבורג, יוסף שילוח, יוסף קמפבל, בוב דילן וחיים משה".