סגור
מוסף שבועי 1.6.23 היורשים סדרה
"היורשים". 236 פריטים נמכרו (צילום: HBO באדיבות yes)

מתחפושת של כלב ועד כרטיסי אשראי: פריטים מתוך הסדרה "יורשים" נמכרו במכירה פומבית

התחפושת המגוחכת שלבש הבן דוד גרג (ניק בראון) בסדרת המופת "יורשים" ונמכרה ב-7.8 אלף דולר היא אחת מתוך 236 פריטים שהוצעו למכירה. סך כל ההכנסות הגיעו ל-627 אלף דולר

תחפושת של כלב ענק, הלובש חולצה צהובה ועניבה כתומה, אותה תחפושת שהבן דוד גרג (ניק בראון) לבש בפרק הראשון של הסדרה "יורשים" נמכרה ב-7,8120.50 דולר במכירה פומבית שהתקיימה בשבת של פריטים ומזכרות מהסדרה. סך כל ההכנסות מהמכירות היו 627 אלף דולר. זה לא היה הפריט המגוחך היחיד שנמכר מהסדרה של ערוץ HBO על משפחת רוי המיליארדרית העומדת בראש אימפריית תקשורת.
המכירה התקיימה בבית מכירות בדאלאס, שלרוב נמכרות בו יצירות אמנות וכרטיסי בייסבול נדירים, כפי שדווח ב"ניו יורק טיימס". תחפושת הכלב הצטרפה ל-236 פריטים אחרים שהוצעו למכירה. יש עוד פריטים שלא נקנו, כמו למשל סיכת ראש של שיב (שרה סנוק) שמוצעת במחיר התחלתי של 1,050 דולר. כרטיסי האשראי ותעודת הזהות של קנדל נמכרו ב-10,000 דולר, ולא, אי אפשר להשתמש בהם.
הפריט היקר ביותר שנמכר היה הנאום הכתוב בכתב יד שרומן (קיירן קלקין) לא הצליח לקרוא בלוויה של אביו. הוא נמכר ב-25 אלף דולר.
"יורשים", שזכתה בשבוע שעבר במירב פרסי גלובוס הזהב על הדרמה הטובה ביותר, כולל פרס הדרמה הטובה ביותר, ומועמדת ל-27 פרסי אמי, טקס שיתקיים מחר (שני) בארה"ב (יום שני). הפריט שנשחב לנחשק ביותר לפני המכירה הוא תיק ברברי קופסתי שטום וומבסגנס (מתיו מקפיידן) לעג למי שהחזיקה בו באירוע משפחתי. "הוא מרווח מאוד", אמר אז. "מה יש בו? נעליים שטוחות להחלפה לרכבת התחתית?". המחיר ההתחלתי של התיק, הפריט היקר ביותר במכירה, היה 4,100 דולר והוא נמכר, כך מדווחים ב"פורצ'ן", ב-18,750 דולר.
עוד פריטים שהוצעו למכירה היו אביזרים בצורת נקניקיות שהשתמשו בהם בטקס המשפיל של "חזיר על הרצפה". את חזירי הבר המפוחלצים, מאותו האירוע ממש, אי אפשר היה למכור במעמד זה משום שטענו כי "די קשה לאחסן אותם". למכירה גם כרטיסי אשראי שנוצרו במיוחד בשביל המכירה.
מכירות של פריטים מסדרות הוא עניין פופולרי. בחודש הבא, יוצעו למכירה גם 450 פריטים מהסדרה "הכתר", אחת הסדרות היקרות ביותר שהופקו לנטפליקס, על מלכת אנגליה אליזבת השנייה. המכירה תתקיים בבית המכירות בונהאמס. הפריטים, הנמצאים בתצוגה כבר עכשיו ועד יום המכירה בבית המכירות הלונדוני, נעים בין "שמלת הנקמה" של הנסיכה דיאנה, שבסדרה לבשה אליזבת דביקי, שאותה עיצבה במקור כריסטינה סטאמבוליאן. מחירה ההתחלתי נע בין עשרת אלפים ל-15 אלף דולר, ועד הכרכרה הזהובה שהמלכה, בתקופת גילומה של קלייר פוי, נסעה בה להכתרתה. מחיר ההתחלתי של הפריט הזה נע בין 38 אלף ועד 63 אלף דולר.
במכירות פומביות של סדרות מופת אחרות נמכרו התחתונים של וולטר וייט ב-9,900 דולר (נלחמו על הפריט הזה 109 אנשים) מ"שובר שורות", סדרה על מורה לכימיה שנהפך לברון סמים. הפעמון של הקטור סלמנקה נמכר ב-12,500 דולר ואילו כיסא הגלגלים שלו רק ב-5,000 דולר. העותק של ספר השירה "עלי עשב" מאת וולט ויטמן של וולטר וייט נמכר בקצת פחות מהתחתונים שלו, ב-9,200 דולר, ואילו הדובי הוורוד המסכן נמכר ב-4,300 דולר.
בחודש יוני שעבר התקיימה באותו בית מכירות שבו מתקיימת מכירת פרטי "יורשים" מכירה גדולה במיוחד של תוכניות קלאסיות. נמכרו בה יותר מאלף פריטים של אוסף קומיסר והם כללו את השולחן של דייוויד לטרמן, המנחה המיתולוגי של "לייט שואו"; סלון ביתם של אדית וארצ'י בנקר מ"הכל נשאר במשפחה", כולל הכורסאות המפורסמות, וכן הבר שאליו נהגו ללכת הדמויות בסדרה "חופשי על הבר".