סגור

בת חן סבג: "מצאתי דרך להתפרנס מהשריטות שלי"

השחקנית והתסריטאית בת חן סבג מפחדת שיקראו לה יפה וטיפשה. את העצה הכי טובה בחיים, להתחיל לכתוב, נתן לה דב נבון, את אליליה היא לא רוצה לפגוש במציאות, היא מפרקת כסף על עציצים, לא מתלהבת מספורט, היתה רוצה עוד חמש שעות ביממה וקצת מתגעגעת לתקופת הקורונה

איפה אנחנו תופסים אותך?
"בדרך לעבודה: לפתוח מחשב לשבת ולכתוב. קשה לי לכתוב בבית אז אני יוצאת לבית קפה ביפו קרוב לבית. החיים ממשיכים למי שגר פה אף על פי שהעיר עצובה וקודרת”.
איך ואיפה את שותה את הקפה שלך?
“אני בן אדם מאוד פרקטי וזריז, במיוחד בבוקר. לרוב שותה נס קפה עם שאכטה”.
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
“מניסיוני למדתי שכשיש מישהו שאתה מאוד מעריך את היצירה והאמנות שלו, אז כדאי לא לפגוש אותו פנים אל פנים. יש אנשים שאתה כל כך מעריך, שזה סוג של אלוהות בעיניך ובדרך כלל באחד על אחד זה בסוף בן אדם, עם כל המורכבות של זה. אבל אני מניחה שהייתי שמחה לשבת עם לאונרד כהן, ליידי גאגא, חוה אלברשטיין, לואי סי.קיי ודיוויד בואי”.
2 צפייה בגלריה
פנאי בת חן סבג שחקנית
פנאי בת חן סבג שחקנית
השחקנית בת חן סבג
(צילום: יונתן בלום)
על מה את עובדת עכשיו?
“אני כותבת סדרה חדשה ל־HOT. קומדיית אימה משפחתית על שלושה דורות של נשים מקוללות. אני משחקת את התפקיד
הראשי. עבדתי השנה עם הבמאי עירד רובינשטיין על המחזה להצגה ‘אהבה ומגפה’ (ארבעה סיפורים קצרים על ימי הקורונה) לתיאטרון הקאמרי. עכשיו אנשים אחרים עובדים על זה שזה יהפוך להצגה וזה מרגש מאוד. בשנה האחרונה קצת התמקצעתי במוזיקה. עד עכשיו השקעתי בלהלחין או לכתוב פסקול לסדרה ובשנה של הקורונה התחלתי לנגן והפכתי לדי.ג'יי”.
מה השריטה שלך?
“השריטה הכי גדולה שלי, שלא במודע טיפלתי בה כשיצאתי לדרך עם ‘מטומטמת’, זה הפחד שאשפט לפי המראה שלי: שאני יפה וטיפשה ושזה כל מה שיש לי. עם השנים השריטה הפכה לתעלה. היום, אחרי שבע שנים של התעסקות בזה, אני יכולה להגיד שאני מתחילה לשחרר. כשצועקים לי ברחוב 'מטומטמת', אני נמתחת בגאווה. זה היה סוג של טיפול בהלם”.
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
“יש לי סוג של אנטגוניזם, ועדיין העצה הכי טובה שהקשבתי לה היא של דב נבון: כשהייתי שחקנית תיאטרון משועממת ב’שיינדלה’, כתבתי חיבורים הומוריסטיים שחורים בטלפון ונתתי לדב לקרוא. הוא אמר לי 'את צריכה לכתוב' ולזה הקשבתי. בזכותו נרשמתי לסדנה של אסף ציפור והתגלגלתי לאן שהתגלגלתי”.
איך את אוהבת להעביר את שישי בצהריים?
“במרפסת בבית עם העיתונים, הקפה והכלבה”.
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
“לשגר את עצמי ממקום למקום. אני מאוד אוהבת לטייל ולצבור חוויות, אבל פחות אוהבת את האופרציות בין לבין – לארוז, לפרק, לנסוע”.
מי בעינייך האדם הכי סקסי?
“האשה שלי, חד־משמעית. ט. גרין”.
למה את מתגעגעת?
“לפני שבועיים הייתי אומרת לסיני, להיות בחו"ל. כרגע אני קצת מתגעגעת לקורונה, שכולם היו יחד ולכולם, לערבים וליהודים, היה אויב משותף אחר”.
על מה את אוהבת להוציא את הכסף שלך?
“על עציצים. זה הפטיש לי. אני מפרקת כסף על עציצים, אני אוהבת לשתול, לגדל דברים, להשריש. אני מסתובבת בתל אביב עם מספריים בתיק וגוזרת ייחורים ומשרישה בקצב”.
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
“הייתי שמחה להיות אדם יותר ספורטיבי, להיות מאלה שאוהבים לעשות ספורט. גדלתי באסכולה שאומרת שספורט עושים רק אם צריך להוריד במשקל וזה הבלוף הגדול ביותר”.
על מה יש לך רגשות אשם?
“על מה לא!”.
מה את מחשיבה כהישג הכי גדול שלך?
“שמצאתי דרך להתפרנס מהשריטות שלי. העבודה על ‘מטומטמת’ וגם הסדרה החדשה זה במובן מסוים טיפול פסיכולוגי שגם יצא כסדרה. אבל זה היה לצלול פנימה לפחדים הכי עמוקים ולהתייצב מול זה. ובנוסף: הספר ‘גברים השונאים נשים והנשים האוהבות אותם’, חזר להדפסה כי הביקוש עלה בעקבות הסדרה ואני גאה בזה”.
מה מפחיד אותך?
“המון זועם. הרבה יותר מהטילים אגב. הטילים זה כסף קטן לעומת מה שהולך ברחובות. וכשאני אומרת המון זועם, זה לא משנה מאיזה כיוון. ברמה האישית מפחיד אותי להיות אדם תקוע מחשבתית, תודעתית. להיות אדם שהפסיק להיות בתנועה, לשאול ולהתפתח”.
מה עושה אותך מאושרת?
“כשאני קרובה לטבע במצבים תודעתיים מסוימים: לראות את הכוח, ההרמוניה והתנועתיות יכול להביא אותי לדמעות”.
מה הכי חסר לך בחיים?
“הייתי שמחה לעוד חמש שעות ביממה כי תמיד חסר לי זמן ואני לא מספיקה. גם עוד 5 מיליון בעובר ושב לא היו מזיקים, אבל אסתפק בשעות הנוספות, לא אהיה גרידית”.
מה את מחשיבה כנכס היקר ביותר שלך?
“אני!” .
מי האמנים שהשפיעו עליך?
“הכי השפיע עליי אסף ציפור, וגם וינס גיליגאן (‘שובר שורות’) ושי קפון (‘מטומטמת’)”.
אם לא היית תסריטאית ושחקנית מה היית עושה?
“פותחת משתלה. חלום חיי”.

הדבר שהכי מפחיד אותי זה המון זועם. הרבה יותר מטילים, אגב. הטילים זה כסף קטן לעומת מה שהולך ברחובות. וכשאני אומרת המון זועם, זה לא משנה מאיזה כיוון הוא מגיע. ברמה האישית הכי מפחיד אותי להיות אדם תקוע מחשבתית ותודעתית”