סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להיפרד מהאמן דני קרוון עם סרט מרגש אודותיו, להיות אודרי הפבורן עם נעליים חדשות, לראות את הסרט החדש על WeWork ולחזור לקלאסיקה ישראלית עם ההצגה "סינית אני מדברת אליך" בתאטרון בית לסין

קולנוע
להיפרד מדני קרוון
5 צפייה בגלריה
פנאי דני קרוון פסל סרט
פנאי דני קרוון פסל סרט
דני קרוון משקיף על כיכר לבנה בת"א, מתוך הסרט
יצירותיו המפורסמות ביותר של דני קרוון ז”ל, שנפטר השבוע בגיל 90, הן פאר של גיאומטריה ודיוק מעוררי התפעלות והתפעמות, יצירות ענק שבהן הפיסול הופך לאדריכלות. סרטו התיעודי של ברק הימן על קרוון, שהוקרן בבכורה בפסטיבל ירושלים האחרון ומוצג כעת ברשת קולנוע לב, הוא ההפך הגמור. סרט אמורפי במבנהו ובצורתו שבנוי כנגד כל אינסטינקטים של ביוגרפיה או מונוגרפיה של אמן, כמעט כאילו הבמאי מתעניין ביוצר אבל לא ביצירתו.
אבל ממש כמו בסרטו הקודם של הימן על דב חנין, כוח־העל שלו מצוי במפגש הבלתי אמצעי עם מושא תיעודו, שבו הוא מצליח להאיר את האישיות החשופה של האדם וליצור איתו אינטימיות מיידית.
ספק אם מי שלא מכיר את קרוון ועבודותיו יבין מהסרט למה הוא היה אמן כה גדול ומבוקש בעולם, אבל למי שמכיר, הימן מזמן תיעוד של הטמפרמנט של האיש שעוקב בדאגה אחר מצב התחזוקה המידרדר של יצירותיו, מצב תחזוקה שהוא כמו מטאפורה למצבו הבריאותי ההולך ונחלש שלו עצמו. קרוון מבעד לעיניו של הימן הוא אקטיביסט נצחי שעד רגעיו האחרונים האמין שאמנות יכולה לשנות העולם. עכשיו הסרט הזה הופך נוגע ללב שבעתיים, כהנצחה אחרונה לדמותו של האיש, שהסרט הזה הפך לפרויקט האחרון שלו.
יאיר רוה
שופינג
להרגיש כמו אודרי הפבורן
5 צפייה בגלריה
פנאי ג׳ני וולטון ועל שיתוף הפעולה עם פריטי בלינס
פנאי ג׳ני וולטון ועל שיתוף הפעולה עם פריטי בלינס
נעליים בעיצובה של ג׳ני וולטון לפריטי בלרינס
(צילום: ניר יפה)
ג'ני וולטון היא מאיירת, מעצבת ודמות מוכרת בקרב חובבי אופנה עם כמעט 300 אלף עוקבים באינסטגרם. היא גם זוגתו של צלם אופנת הרחוב הוותיק סקוט שומאן, בעל הבלוג "הסארטוריאליסט" שמצלם אותה הרבה. סגנונה האישי הוא של וינטג’ נשי ומזכיר במשהו את אודרי הפבורן. ולא בכדי, באחד הראיונות הודתה כי בילדותה צפתה הרבה בסרטיה של האייקון ונהגה לפקוד שוקי עתיקות עם אמה. לקיץ הקרוב חברה וולטון למותג הנעליים הספרדי האיכותי "פריטי בלרינס", ויחד השיקו קולקציית קפסולה של נעליים שטוחות מקסימות, עם הרבה אלמנטים של פרחי חרצית האהובים עליה, חלקן משובצות באבני סברובסקי. "לא צריך עקבים כדי להיראות נהדר", אמרה בראיון, "גם סופיה קופולה ואודרי הפבורן לבשו נעלי בלרינה שטוחות לאירועים ונראו נפלא". היא צודקת. אין ספק שהנעליים שעיצבה יוסיפו חן נינוח ומסוגנן לכל תלבושת.
1,000-900 שקל
עילית מינמר

טלוויזיה
להכיר מבפנים את סיפורה של WeWork
5 צפייה בגלריה
פנאי WeWork סרט
פנאי WeWork סרט
נוימן. סרט מהנה ומקיף
(צילום: באדיבות YES)
כאשר רק הגיע אדם נוימן לארצות הברית, אחת היוזמות הכלכליות הראשונות שלו היתה רפידות לברכיים של תינוקות שזוחלים לראשונה. היוזמה הזו מוצגת על ידי אחד המרואיינים בסרט המעניין על WeWork שעלה השבוע ב־yes דוקו, ככישלון ידוע מראש. אילו WeWork היתה מצליחה כמו שהצליחו חברות אחרות שהתבססו על המודל השיתופי, למשל אובר או Airbnb, היו מציגים את היוזמה כניצן לגאונות. בסרט "WeWork: הקמתה והתרסקותה של חברת חד־קרן" מראיין הבמאי האמריקאי ג'ד רוטשטיין הרבה עובדים לשעבר ועיתונאי כלכלה, ויוצר מסמך מהודק היטב ומהנה. המרואיינים מתארים את האדרת האישיות של נוימן, ושל אשתו רבקה, יכולת השכנוע, הכריזמטיות שלו והרוחניות בפרוטה של שניהם. עובד בכיר לשעבר של החברה מספר איך באחד הכנסים שבהם פימפם נוימן את המסרים החלולים של WE (אנחנו), כשהעובדים התבקשו לחזור עליהם בעיניים עצומות ובאמונה יוקדת, שאל אותו אחד מאנשי הביטחון של האירוע: "תגיד, אתם איזה כת או משהו?". בסוף, עם כל הווי ווי ווי (אנחנו, אנחנו, אנחנו), נוימן קיבל מצנח זהב בסך 1.7 מיליארד דולר, וכל העובדים, שהיו "קהילה" ו"משפחה", איבדו את פרנסתם, ולא קיבלו דבר.
רותה קופפר

תיאטרון
לחזור לקלאסיקה ישראלית
5 צפייה בגלריה
פנאי סינית אני מדברת אליך הצגה
פנאי סינית אני מדברת אליך הצגה
“סינית אני מדברת אליך". משחק מרהיב
(צילום: כפיר בולוטין)
ההצגה "סינית אני מדברת אליך" עלתה לראשונה בתיאטרון בית ליסין לפני 17 שנה וזכתה להצלחה מסחררת, כולל זכייה בתואר הצגת השנה בפרס התיאטרון הישראלי. החודש היא חזרה לבמה בהפקה חדשה מהודקת ומרגשת בבימויה של ציפי פינס. במרכז ההצגה המבוססת על ספר של סביון ליברכט, מרים (דניאל גל הנפלאה) שגדלה בבית של ניצולי שואה ומצליחה להשתחרר ממנו ומהטראומות שנלוו אליו רק בבגרותה, 20 שנה אחרי שנטשה את משפחתה המצולקת. ההצגה נעה בין העבר להווה: מרים מגיעה למכור את בית המשפחה, אז עולים וצפים הזיכרונות ומתרחש המפגש עם המתווך שהיה מאוהב בה כילד בשכונה (קובי פרג' הנהדר). כוחה של ההצגה הוא בתצוגת המשחק המרהיבה של כל השחקנים (לימור גולדשטיין, נמרוד ברגמן, מיטל נוטיק) ובראשם אם המשפחה שירי גולן, שחקנית גדולה שעיצבה דמות (פנימית וחיצונית) עד לניואנסים הדקים ביותר שלה.
מאיה נחום שחל

אלבום
לגלות את המרענן הרשמי של הקיץ
5 צפייה בגלריה
פנאי אל ג'ימבו ג'יי עומר הברון
פנאי אל ג'ימבו ג'יי עומר הברון
ג'ימבו ג'יי. כוכב בהתהוות
(צילום: ירדן ביידר)

אל ג'ימבו ג'יי (עומר הברון) התוודעתי לראשונה בתיאטרון כששיחק במחזמר ראפ המעולה "העיר הזאת" של תיאטרון האינקובטור. גם בסצנת הפואטרי סלאם הוא נחשב כוכב גדול, ובשנים האחרונות כובש את עולם המוזיקה יחד עם להקת ספא בהופעות סולד אאוט המלוות בקהל מעריצים הולך וגדל. השבוע הם הוציאו את האלבום השלישי המוצלח "עובדי נמל", הכולל את הלהיט המצוין "חתולים" (יחד עם רביד פלוטניק), שיר שמשקף במדויק את עולם הזוגיות והדייטים הנוכחי בעידן של מסכים ורשתות חברתיות. ג'ימבו ג'יי מפגין משחקי מילים, הומור ושנינויות, ולא חוסך גם נימה ביקורתית. לצד פלוטניק הוא מארח באלבום גם את איה זהבי פייגלין ורבקה מיכאלי. מופע השקה חגיגי יתקיים ב־1 ביולי באמפי שוני.
מאיה נחום שחל