סגור

אוסקר 2021: "ארץ נוודים" זכה, ישראל יצאה בידיים ריקות

"ארץ נוודים" של קלואי ז'או הוא המנצח הגדול של טקס האוסקר. הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, בפרס הבימוי (הבמאית השנייה בהיסטוריה שזוכה בפרס זה) ובפרס השחקנית הראשית לפרנסס מקדורמנד. אכזבה לסרט הישראלי הקצר "עין לבנה" של תומר שושן שיצא בידיים ריקות. אוסקר 2021: כל העדכונים

עם שטיח אדום קצר במיוחד ובאיחור של חודשיים מהמועד המקורי, התקיים הלילה (ב') טקס האוסקר ה-93. למרות הקורונה, מארגני הטקס התעקשו לקיים אירוע פיזי אך מצומצם, שהתקיים באולם קטן בתחנת הרכבת יוניון בעיר התחתית. בדומה לשלוש השנים האחרונות, גם הפעם לא היה מנחה לטקס ואת קטעי המעבר הנחו אורחים שונים. על כל האירוע המורכב הזה ניצח הבמאי סטיבן סודרברג, שנבחר לביים את הטקס.
לא נרשמו הפתעות מיוחדות בטקס (מלבד ההחלטה התמוהה להכריז קודם כל על הסרט הזוכה לפני שהשחקנים הראשיים הוכרזו). בפרס הסרט הטוב ביותר זכה כצפוי "ארץ נוודים" של קלואי ז'או, שגם זכתה בפרס הבמאית הטובה ביותר ובכך הפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שזוכה בפרס זה אחרי קתרין ביגלו ("מטען הכאב"), ולאישה הלא לבנה הראשונה שזוכה בפרס המכובד. בפרס השחקנית הראשית זכתה פרנסס מקדורמנד, גיבורת הסרט, שמגלמת אישה שמתגוררת בוואן בעקבות משבר כלכלי ומצטרפת לקהילת נוודים בעודה מנסה להתפרנס. בפרס השחקן זכה אנתוני הופקינס על תפקידו ב"האבא", שבו הוא מגלם קשיש דמנטי.

2 צפייה בגלריה
קלואי ז'או ופרנסס מקדורמנד עם פסלוני האוסקר שלהן
קלואי ז'או ופרנסס מקדורמנד עם פסלוני האוסקר שלהן
קלואי ז'או ופרנסס מקדורמנד עם פסלוני האוסקר שלהן
(EPA)

בגזרה המקומית נרשמה אכזבה וסרטו של תומר שושן, "עין לבנה", שהיה מועמד לפרס הסרט הקצר הטוב ביותר הפסיד לסרט Two Distant Strangers, שגם עוסק בגזענות ומוצג בנטפליקס בימים אלה.
את הטקס פתחה השחקנית והבמאית רג'ינה קינג, שכמובן התייחסה למשבר הקורונה העולמי ששיתק את תעשיית הקולנוע. קינג העניקה את הפרס הראשון בערב לבמאית ולשחקנית אמרלד פנל ("הכתר"), שזכתה בפרס התסריט המקורי שכתבה ל"צעירה ומבטיחה". מיד אחרי הוענק פרס התסריט המעובד לפלוריאן זלר ולשותפו כריסטופר המפטון שכתבו את "האבא".
בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה כצפוי "עוד סיבוב" של תומאס וינטרברג, במרכזו גברים מדוכאים שעובדים במערכת החינוך הדנית ומתמסרים לטיפה המרה. בנאום הזכייה שלו וינטרברג נזכר בדמעות בבתו בת ה-19 שנהרגה בתאונת דרכים בסמוך לתחילת הצילומים והוא הקדיש לה את הזכייה.
מיד לאחר מכן זכה דניאל קלויה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו ב"יהודה והמשיח השחור". קלויה לא שכח להודות להוריו בדרך מאוד מקורית, כשאמר "אמא ואבא שלי עשו סקס, זה מדהים, עכשיו אני כאן", והביך את אימו ואחותו שנכחו בטקס. בקטגוריה המקבילה לנשים זכתה יו יאנג יון (73) הקוריאנית על תפקידה בסרט הדרמה הקטן והמרגש "מינארי". נאום הזכייה שלה ייזכר כאחד הנאומים החביבים והמשעשעים בטקס - היא שמחה לפגוש את בראד פיט ("נעים להכיר אותך סוף-סוף"), סלחה לכל האנשים שמשבשים את שמה ואמרה שהיא לא מאמינה בתחרות כי "איך היא יכולה להתחרות בגלן קלוז".

2 צפייה בגלריה
צוות "עין לבנה" בטקס האוסקר
צוות "עין לבנה" בטקס האוסקר
צוות "עין לבנה" בטקס האוסקר
(EPA)
בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר זכה כצפוי "נשמה" של פיט דוקטר וקמפ פאוורס שעוסק במורה לג'אז שביום הכי גדול בחייו נופל לחור ביוב ונקלע לעולם מעבר בין החיים והמוות. בפרס הסרט התיעודי זכה "מורתי התמנונית" שעלה בנטפליקס מוקדם יותר השנה והפך ללהיט גדול. הסרט מתאר קשר מיוחד שנקשר בין צלם תיעודי לתמנונית שחיה בסביבתו.

רשימת הזוכים המתעדכנת:

הסרט הטוב ביותר: "ארץ נוודים"
שחקנית ראשית: פרנסס מקדורמנד, "ארץ נוודים"
שחקן ראשי: אנתוני הופקינס, "האבא"
שחקן משנה: דניאל קלויה, "יהודה והמשיח השחור"
שחקנית משנה: יו יאנג יון, "מינארי"
תסריט מקורי: אמרלד פנל, "צעירה ומבטיחה"
תסריט מועבד: פלוריאן זלר וכריסטופר המפטון, "האב"
הסרט הבינלאומי: "עוד סיבוב"
סרט אנימציה: "נשמה"
סרט תיעודי: "מורתי התמנונית"
צילום: אריק מסרשמידט, "מאנק"
עריכה: מיקל נילסן, "צלילי המטאל"
סרט קצר: Two Distant Strangers
סרט אנימציה קצר: If Anything Happens I Love You
סרט דוקו קצר: Colette
אפקטים ויזואליים: "טנט"
סאונד: "צלילי המטאל"
איפור ושיער: "הבלוז של מא רייני"
עיצוב תלבושות: "הבלוז של מא רייני"
עיצוב הפקה: "מאנק"
פסקול מקורי: "נשמה"
השיר הטוב ביותר: Fight for You, "יהודה והמשיח השחור"