סגור
אלכס קארוסו שיקגו בולס NBA
אלכס קארוסו מהשיקגו בולס (AP)

השבוע שהיה בעולם עסקי הספורט: פלוס 500 ב-NBA, ברצלונה גילתה את הטבעונות

חסות היסטורית לחברת הפינטק עם השיקגו בולס; חסויות חדשות לטוטנהאם, ליברפול וברצלונה; ריאל מדריד מתמקדת בקהילות אוהדים דיגיטליות; ורכישה משמעותית בתחום תקשורת הספורט

חברת הפינטק הישראלית הבינלאומית פלוס 500 (Plus500) ושיקגו בולס הודיעו על הסכם חסות אסטרטגי רב שנתי. שיתוף הפעולה בין השניים מהווה את החסות הראשונה של החברה בספורט האמריקאי ויהיה הלוגו הראשון אי פעם אשר יופיע בחזית חולצות האימונים של השיקגו בולס. לוגו החברה רגיל להופיע בתחרויות הספורט היוקרתיות ביותר לאחר שהתנוסס על גבי המדים הרשמיים של לא פחות משלושה מועדוני אירופיים בכירים בעונה הקודמת של ליגת האלופות. החסות משמשת כצעד נוסף בהתרחבותה של Plus500 אל שווקים ומוצרי חדשים. בשנת 2021 נכנסה הבחרה לשוק האמריקאי באמצעות רכישה של שתי חברות מקומיות ובימים אלה משיקה את TradeSniper, פלטפורמת מסחר חדשה בחוזים עתידים אשר פונה לשוק האמריקאי.
אנגליה: ארסנל ואדידס בהארכת שותפות, טוטנהאם וליברפול חוברות לקוקה קולה
נדיר למצוא בספורט חסויות ושיתופי פעולה מסחריים שנמשכים לאורך שנים רבות. ארסנל ואדידס מציגות שאפשר אחרת ומאריכות את החוזה ביניהן עד לשנת 2030. ארסנל החליפה את פומה באדידס בעונת 2019-20. אחד הדברים המעניינים ביותר בהודעת ההארכה הוא שבמוקד הארכת החוזה יהיה פוקוס מוגבר על קבוצת הנשים של ארסנל.
בטוטנהאם, שבצד השני של צפון לונדון, ובליברפול, חתמו על הסכם חסות מרובה שנים עם חברת קוקה קולה. מעבר למכירת מוצרי החברה במזנוני האצטדיונים (דבר שכבר מתרחש לפני החסות) המועדונים וקוקה קולה יתמקדו ביצירת חוויות ייחודיות לאוהדים לאורך שיתוף הפעולה.
ספרד: לה ליגה בשיתוף פעולה עם סנאפצ'ט, ברצלונה מציגה חסות טבעונית וריאל מדריד משיקה מועדון אוהדים דיגיטלי
תוכן, יש המון ממנו ולא חסרות פלטפורמות להפיץ אותו בהן. בלה ליגה החליטו להתמקד בסנאפצ'ט שם יושקו מספר הפעלות אינטראקטיביות וסדרות תוכן במיתוג של לה ליגה כדוגמת תקצירי משחקים, קטעי ארכיון, תכנית גילוי ייחודית ללה ליגה ועוד.
גם מועדוני הליגה הספרדית ממשיכים להיות עסוקים בפיתוח עסקי ובברצלונה מודיעים על שיתוף פעולה עם קהילת הטבעונות הגלובלית VeganNation. הקהילה הטבעונית תשמש כנותנת חסות של המועדון עד לשנת 2025 כאשר המטרה היא ליצור דור חדש של אוהדים עם מודעות מוגברת לטבעונות ולאיכות הסביבה. בברצלונה אומרים שחסות זו מתיישרת עם חזון הקיימות של המועדון לחמש השנים הבאות.
בריאל מדריד השיקו מועדון אוהדים דיגיטלי, madridistas.com, אליו כל אוהד הקבוצה יכול להצטרף בחינם ולהתחבר לאוהדים נוספים. מעבר לכך, מועדון האוהדים הדיגיטלי שם דגש על התאמה אישית לכל אוהד ומציע חבילות משודרגות בתשלום החל מ-20 יורו ועד ל-35 יורו.
ה-NBA משיקה אפליקציה חדשה לאוהדים בעזרת חברת מיקרוסופט
לפני כשנתיים בליגת ה-NBA שמו לעצמם כמטרה לשנות את הדרך בה אוהדים יוצרים אינטראקציה עם הליגה והתכנים שלה וכמובן עם דגש על התאמת חוויה אישית לכל אוהד. כעת, ב-NBA מרגישים שהחזון הפך למציאות עם השקת אפליקציה חדשה יחד עם חברת מיקרוסופט. בעזרת טכנולוגיית הענן של מיקרוסופט, כל הנתונים שהליגה אוספת מתקבצים למקור מידע אחד ממנו ניתן לשלוף תובנות ולהמיר אותן לתכנים. בעתיד, בליגה הכדורסל שואפים להטמיע טכנולוגיות נוספות באפליקציה כמו מציאות רבודה ומלאכותית.
חברת DAZN ממשיכה להתרחב
DAZN, אחת מהחברות המובילות בתעשיית תקשורת הספורט העולמית, הודיעה על רכישה של ELEVEN Sports הפועלת בתחום תקשורת הספורט גם כן ומחזיקה בזכויות שידור למספר תחרויות ספורט שונות ופלטפורמות תוכן. בזכות הרכישה ב-DAZN שואפים להשיג מספר דברים, נתיבי הכנסות חדשים, שליטה בזכויות שידור של תחרויות כדורגל שונות, וכניסה לשווקים חדשים כמו פורטוגל ובלגיה.