סגור

טוקיו 2020
רופא המשלחת האמריקאית: 83% מהספורטאים שלנו מחוסנים

המשמעות היא שכ-100 ספורטאים מתוך 613 ספורטאי המשלחת האמריקאית אינם מחוסנים. שיעור ההתחסנות במשלחת גבוה משמעותית מהשיעור בארה"ב שעומד על קצת פחות מ-60% לבני 18 ומעלה

בעיכוב של שנה וללא קהל בשל מגפת הקורונה - המשחקים האולימפיים נפתחו היום בטוקיו, יפן, חרף מספר החולים העולה במספר מדינות.


ספורטאים מכל רחבי העולם, כולל מארה"ב, הגיעו לכפר האולימפי בבירה היפנית במטרה לשוב לארצם עם מדליה אולימפית - אחד היעדים הנכספים ביותר בספורט - ורבים מהם חוסנו טרם נסיעתם לתחרויות.
ד"ר ג'ונת'ן פינוף (Jonathan Finnoff), רופא המשלחת האמריקאית למשחקים, אמר כי 83% מספורטאי המשלחת האמריקאית לטוקיו חוסנו בחיסון של פייזר וביונטק, מודרנה או ג'ונסון אנד ג'ונסון. כך על פי דיווח באתר מרקטווץ.
1 צפייה בגלריה
אולימפיאדה טוקיו 2020 טקס הפתיחה משלחת ארה"ב
אולימפיאדה טוקיו 2020 טקס הפתיחה משלחת ארה"ב
המשלחת האמריקאית בטקס הפתיחה של טוקיו 2020 היום
(איי פי)

"83% זה למעשה מספר משמעותי ואנחנו מאוד מרוצים ממנו", אמר פינוף, שמשמש כרופא הראשי הן של המשלחת האולימפית והן של המשלחת הפראלימפית".
המשמעות היא ש-100 מתוך 613 הספורטאים האמריקאים שהגיעו לטוקיו אינם מחוסנים. שיעור ההתחסנות במשלחת האמריקאית גבוה משמעותית משיעור ההתחסנות באומה האמריקאית, שעומד על 59.7% למבוגרים מעל גיל 18, לפי נתוני המרכז למניעת ובקרת מחלות בארה"ב (CDC).