סגור
אאודי פורמולה 1
רכב הפורמולה 1 של אאודי (צילום: גטי)

הבונדסליגה מחפשת שותפים ואאודי מצטרפת לפורמולה 1: השבוע שהיה בעסקי הספורט

יצרנית הרכב הגרמנית אאודי הודיעה על הצטרפות למירוצי הפורמולה 1 החל מעונת 2026. וגם: שחקנית נבחרת אנגליה ומנצ'סטר סיטי קלואי קלי חותמת על עסקת ענק בשווי 2 מיליון פאונד עם מותג הרכב Land Rover, ה-DFL מוכר את זכויות השידור של הבונדסליגה וחברת ההשקעות SportRepublic רכשה 70% ממועדון הכדורגל הטורקי Goztepe

המותגים באים: שחקניות נבחרת אנגליה בביקוש גבוה

כשנותנים לספורט נשים במה ראויה בדמות שידורי משחקים בפריים טיים וסיקור תקשורתי נרחב מקבלים עניין רב ממותגים ונותני חסות שרוצים להתחבר עם הכוכבות הגדולות ביותר. שחקנית נבחרת אנגליה ומנצ'סטר סיטי, קלואי קלי, שכבשה את שער הניצחון בגמר היורו האחרון כבר מקושרת עם עסקת ענק בשווי 2 מיליון פאונד עם מותג הרכב Land Rover. קלי כבר זכתה לכתבת שער במגזין היוקרתי GRAZIA, וגם חברותיה לנבחרות מרוויחות מהחשיפה המוגברת. שחקנית הטורניר בת' מיד הופיעה על כתבת שער של מגזין טיימס הנחשב בשיתוף פעולה עם בית האופנה פראדה.

מחפשים נתיבי השקעה אלטרנטיביים? אולי תוכלו לעזור לבונדסליגה

ארגון ה-DFL, האחראי על ארגון וניהול הבונדסליגה הראשונה והשנייה בגרמניה, מחפש לגייס כספים באמצעות מכירת 20% מחברה בת שיקים על מנת למכור את זכויות השידור של הליגות הנ"ל. בארגון נעזרים בדויטשה בנק בתיווך העסקה לקרנות השקעה שונות, כאשר שוויה מוערך ב-18 מיליארד יורו. הליגה הספרדית והליגה הצרפתית כבר סגרו עסקאות דומות עם קרנות השקעות.

מודל בעלות מרובה קבוצות ממשיך להוביל באירופה

בשנים האחרונות ראינו מגמה מתפתחת בכדורגל העולמי בה משקיעים רוכשים מספר מועדונים על מנת ליצור תשתית מועדונים חזקה ברחבי העולם כדי להתגבר על חסמים כמו מחסור בכספים לרכש ופיתוח כשרונות. הדוגמות הבולטות ביותר למודל זה הן סיטי פוטבול גרופ, המחזיקה במנצ'סטר סיטי, וקבוצת רד בול, המחזיקה בר.ב. לייפציג, רד בול זלצבורג ועוד. כעת, גם חברת ההשקעות SportRepublic, המחזיקה ב-80% ממועדון הפרמיירליג סאות'המפטון, רכשה 70% ממועדון הכדורגל הטורקי Goztepe שירד בסוף העונה שעברה לליגה השנייה במדינה.

קבוצה חדשה בפורמולה 1

יצרנית הרכב הגרמנית אאודי הודיעה על הצטרפות למירוצי הפורמולה 1 החל מעונת 2026. אאודי תייצר רכב משלה למירוצים שיתבסס על יחידת כוח ייחודית מבית אאודי.
עולם הפורמולה 1 צפוי להשתנות בשנים הבאות. החל מעונת 2023 תופעל תקרת עלויות ותקרת עלות ייצור יחידת כוח לקבוצות. ב-2026, מירוצי הפורמולה 1 צפויים להיות ירוקים יותר בעזרת שילוב רכיבים ומנועים חשמליים וגם דלק בר קיימא. שינויים אלה הם חלק משיקולים שאאודי לקחה בחשבון, יחד עם חשיפה נרחבת למותג בעקבות ההצלחה של מירוצי הפורמולה 1 בשנים האחרונות, בעיקר בזכות הסדרה הדוקומנטרית בנטפליקס.

שיתופי פעולה לחברות ישראליות

חברת תקשורת הספורט Minute Media הכריזה על שיתוף פעולה עם ארגון Special Olympic. במוקד שיתוף הפעולה יעמדו העצמה של ספורטאים עם מוגבלויות ע"י תכנים שונים.
בתוך כך, חברת הספורט-טק WSC Sports חתמה על שיתופי פעולה עם לה ליגה (הליגה הספרדית) ומועדון הכדורגל ההולנדי הבכיר פיינורד. החברה מתמחה בטכנולוגיית וידאו מבוססת בינה מלאכותית ליצירת תקצירים וסרטונים בזמן אמת.