סגור

זה קורה: פריז סן ז'רמן הודיעה רשמית על החתמת לאו מסי

רעידת האדמה בכדורגל העולמי הושלמה סופית: הסופרסטאר הארגנטינאי, שנפרד מברצלונה אחרי 17 שנים ועם 34 תארים, מצטרף לניימאר ואמבאפה בקבוצת החלומות של אירופה

רעידת האדמה בכדורגל העולמי הושלמה סופית, כשפ.ס.ז' הודיעה הערב (שלישי): "החתמנו את לאו מסי". כן, הארגנטינאי מצטרף לקבוצת החלומות בפריז, אחרי שכל חייו שיחק וכיכב בבארסה, אותה הוליך לאינספור תארים - והפך לסמל הגדול של המועדון.


החתימה הדי צפויה בפ.ס.ז' מתרחשת מספר ימים לאחר שברצלונה הכריזה כי הכוכב לא ימשיך בקבוצה. "למרות שהושג הסכם בין הצדדים, מתוך מטרה ברורה לחתום על חוזה חדש, אין אפשרות להשלים את החתימה בגלל המכשולים הכלכליים והמבניים של הליגה. בשל כך מסי לא ימשיך בברצלונה, וצר לנו שהרצון שלו ושלנו לא יכול להתמלא. אנחנו מודים לו מכל הלב ומאחלים לו הצלחה", נאמר בחמישי האחרון על ידי המועדון הקטלאני.

2 צפייה בגלריה
ליאו מסי פריז סן ז'רמן
ליאו מסי פריז סן ז'רמן
מסי עם הגעתו לפריז
(צילום: רויטרס)

המספרים שמסי אמור להרוויח בפ.ס.ז' גבוהים במיוחד, באופן טבעי: 35 מיליון יורו לעונה בחוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, ו-30 מיליון יורו מענק חתימה.
ב- 17 שנים בקבוצה הבוגרת של ברצלונה רשם מסי 672 שערים ו-305 בישולים ב-778 משחקים רשמיים, 34 תארים קבוצתיים ו-6 זכיות בכדור הזהב. זו השורה הסטטיסטית שמאחוריה נמצאים מאות רגעים בלתי נשכחים שאוהדי בארסה ינצרו לעד בליבם. ועכשיו הפנים של הפרעוש לעבר עיר האורות.
בראשון, כזכור, מסי נפרד רשמית מברצלונה במסיבת עיתונאים מרגשת בקאמפ נואו. "זה מאוד קשה בשבילי", פתח את דבריו כשהוא ממרר בבכי על הדוכן. "יש הרבה דברים לומר אחרי הרבה שנים שעברתי פה. הגשמתי כאן את חלומי והכל היה נהדר".
"עוברים לי המון דברים בראש, עדיין לא מצליח לעכל שאני עוזב את המקום הזה. עכשיו אתחיל הכל מאפס והכל ישתנה. אעשה את הדבר הטוב ביותר לטובת המשפחה שלי. זה שינוי קשה בשבילי, אבל צריך לקבל את זה".

2 צפייה בגלריה
ליאו מסי פריז סן ז'רמן חתימה
ליאו מסי פריז סן ז'רמן חתימה
ליאו מסי בפריז סן ז'רמן
(צילום מסך)

ההודעה ההיא של בארסה מגיעה אחרי שנה סוערת במיוחד ביחסים בין מסי בן ה-34 לאקסית. בקיץ שעבר מסי דרש לעזוב לאור הסכסוך עם נשיא המועדון הקודם, ז'וזפ מריה ברטומאו, הירידה ביכולת המקצועית של הקבוצה והעובדה שלא הוחתמו שחקנים מובילים שיעזרו לו להגיע להישגים. העימות גלש לפסים משפטיים, מאחר שמסי טען כי סעיף השחרור ללא תמורה שלו עדיין תקף בחוזהו בגלל מגפת הקורונה. ברצלונה, מצידה, התעקשה כי השחקן חתום לעונה נוספת ויוכל לעזוב רק אם קבוצה אחרת תשלם עבורו סכום דמיוני של 700 מיליון יורו.

בסופו של דבר הטיעון של מסי לא התקבל, והוא נאלץ להישאר בניגוד לרצונו בקבוצה. במהלך השנה הוא התרכך, גם בזכות העובדה שהנהלת המועדון התחלפה ולתפקיד הנשיא חזר ז'ואן לאפורטה, המקורב אליו. ההערכה הייתה כי הכדורגלן יחתום על חוזה חדש, שישאיר אותו בברצלונה עד סיום הקריירה ויבטיח לו תפקיד מקצועי במועדון אחרי פרישתו. מסי אף הסכים לקצץ מחצית משכרו כדי לבוא לקראת הקבוצה (השתכר כ-70 מיליון יורו בשנה), אך בחמישי האחרון הכל קרס במפתיע.