סגור
ליאו מסי במדי פריז סן ז'רמן
ליאו מסי במדי פריז סן ז'רמן (עוז מועלם)

בחר בארה"ב: ליאו מסי הודיע - אשחק באינטר מיאמי

המהלך שהדהים את עולם כדורגל: רבים חלמו על קאמבק היסטרי לברצלונה, היו שחשבו שיבחרו בכסף הבלתי נגמר של הליגה הסעודית, אבל הוא בחר דווקא באופציה השלישית - הקבוצה האמריקאית שנמצאת בבעלותו של דייויד בקהאם. בוסקטס יצטרף, מרטינו יאמן

המהלך שהדהים את עולם הכדורגל. אחרי שעזב את פריז סן ז'רמן, רבים חשבו שליאו מסי ישחק בליגה הסעודית לאחר שקיבל ממנה הצעה של יותר ממיליארד דולר לשנתיים, הרומנטיקנים פינטזו על קאמבק לברצלונה, אולם מי שזכתה בו היא דווקא אינטר מיאמי, הקבוצה מה-MLS שנמצאת בבעלותו של שחקן העבר דייויד בקהאם.
על פי הדיווחים, מסי חתם על חוזה לארבע שנים תמורת 54 מיליון דולר לעונה, לא כולל הסכמי חסות שונים שהובטחו לו עם חברות ענקיות כמו אדידס ואפל שמעורבות במהלך. במהלך השנים הפנומן הארגנטינאי הביע את רצונו לסיים את הקריירה בארה"ב, ואינטר מיאמי רדפה אחריו לא מעט זמן עד שהשיגה אותו.
עוד לפני החתימה, כשהחלו להתגבר השמועות על התקדמות במגעים בין מסי לבין הקבוצה האמריקאית, בארה"ב נכנסו לטירוף. כך, למשל, נחטפו כל הכרטיסים למשחק של אינטר מיאמי ב-26 באוגוסט בניו-יורק מול רד-בולס, קבוצה שמחירי הכרטיסים למשחקיה נעים בין 10 ל-20 דולר. כעת הם נמכרים בספסרות ב-1,000 דולר לכרטיס, ולא מן הנמנע שהמחירים ימשיכו לטפס - גם בשאר משחקיה של מיאמי.
במהלך השנים ארה"ב משכה אליה לא מעט סופרסטארים: מפלה ועד זלאטן איברהימוביץ'. אבל כעת מדובר בסיפור שונה לגמרי. מסי אמנם בן 35, אבל עדיין מצוי בכושר מצוין ומגיע אחרי שהוביל את ארגנטינה לזכייה במונדיאל. העניין בליגה האמריקאית צפוי לנסוק לגבהים חדשים בזכותו. הכוכב הארגנטינאי מגיע לארה"ב אחרי שנתיים לא מוצלחות בפריז סן ז'רמן מבחינה קבוצתית, השילוב בינו לבין ניימאר וקיליאן אמבאפה לא התרומם והקבוצה לא זכתה בליגת האלופות, שהייתה המטרה העיקרית שלה. למעשה, היא הודחה פעמיים ברציפות בשלב שמינית הגמר. הסיפור בנבחרת הוא כאמור שונה לחלוטין: בנובמבר האחרון מסי הוביל את ארגנטינה לזכייה ראשונה במונדיאל מאז 1986.
ארה"ב תארח את המונדיאל ב-2026 יחד עם קנדה ומקסיקו, והכדורגל כבר לא נחשב לענף שולי במדינה. לאחרונה אפל טי וי חתמה עם ה-MLS על חוזה לזכויות שידור בסך 2.5 מיליארד דולר לעשר שנים (אפל הייתה שותפה לחלק מהמו"מ להבאתו של מסי). במונדיאל האחרון ארה"ב אף הפתיעה והעפילה לשמינית הגמר.
אינטר מיאמי הצטרפה ל-MLS רק ב-2018 והנשיא שלה הוא כדורגלן העבר האגדי בקהאם, שמחזיק במניות במועדון יחד עם אנשי עסקים נוספים. על המגרש היא לא זוכה להצלחה רבה ונמצאת בתחתית הליגה עם סגל שחקנים לא מוכשר במיוחד ונטול כוכבים.
לאחרונה היא פיטרה את המאמן האנגלי פיל נוויל ובסגל שלה אין כוכבים מוכרים. היא אף הוענשה על ידי הליגה כי עברה על החוקים הפיננסיים שלה. מסי יצטרך להוביל אותה לניצחונות בעצמו. למיאמי יש תוכניות גדולות לבנות אצטדיון בשווי מיליארד דולר בעיר, אבל בינתיים משחקת באצטדיון קטן של 18,000 מקומות בלבד. היא בקושי הצליחה למלא את האצטדיון עד כה, אבל אין ספק שמעכשיו היציעים יהיו מלאים עד אפס מקום. על פי דיווחים שונים, הסיבה המרכזית להגעתו של מסי למיאמי הינה כלכלית. 54 מיליון הדולר שירוויח בעונה זה כסף קטן לעומת הפרסומות והחסויות.
הכוכב הכי גדול ששיחק בשורותיה עד עתה היה החלוץ הארגנטינאי גונסאלו היגוואין, שבינתיים הספיק לפרוש מכדורגל. הליגה כאמור נמצאת בעיצומה, כך שלמסי לא יהיה זמן לנוח והוא צפוי לערוך את הבכורה שלו בקרוב. מי שישחק לצידו הוא סרחיו בוסקטס, חברו הוותיק מברצלונה, שהעדיף גם הוא את מיאמי על פני הצעה גבוהה מסעודיה. מאמן הקבוצה החדש גם הוא תפור למידותיו של מסי - טאטה מרטינו, שאימן את הפרעוש בבארסה ובנבחרת ארגנטינה, ולאחרונה סיים את דרכו בנבחרת מקסיקו.