סגור

הצרות של בית"ר ירושלים: הביזיון הוא על ראשם של הרגולטורים

הקבוצה הקורסת הוציאה הודעה משונה ומלאה באי דיוקים על כך שהבעיות הכספיות שלה נפתרו בינתיים. בהודעה רב הנסתר על הגלוי, היא עמוסה באמירות חשודות, ומי שיושבים בצד ולא אומרים דבר הם הרגולטורים ומנהלי הליגות

בית"ר ירושלים הוציאה אתמול (ג') הודעה משונה על כך שהבעיות הכספיות שלה נפתרו בינתיים.


3 צפייה בגלריה
משה חוגג יושב ראש ו בעלים של ביתר ירושלים
משה חוגג יושב ראש ו בעלים של ביתר ירושלים
הבעלים משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

"לשמחתנו, הצליח המועדון לסכם על הלוואות מגורמים שונים, אשר ילוו למועדון את הסכומים הדרושים, בעזרתם נוכל לסיים את העונה", כך נמסר.
"מגורמים שונים" - חשוד.
"כמו כן, ניתנה לאחד המלווים האפשרות לאתר רוכש לקבוצה, ובלבד שקהל האוהדים ישוב לתמוך בקבוצה, וייפסקו ההפגנות וגילוי הגזענות והאלימות..."
"ניתנה לאחד המלווים האפשרות לאתר רוכש לקבוצה" - חשוד.
"בנוסף ניתנה אופצייה למ.ס אשדוד לרכוש את זכויותיה של בית"ר בשחקנים אביאל זרגרי וירדן שועה בתמורה ל-5.5 מיליון שקלים".
רגע, מה? מישהו בכלל שאל את אביאל זרגרי וירדן שועה אם הם רוצים לעבור לאשדוד? מה זה כאן, סחר בעבדים?
אחר כך בבית"ר הודיעו ש"הכל בידיים של השחקנים", ולפי מה שדווח הם נדרשו לקצץ 25% משכרם או יותר.
ורגע, רגע, רגע, האם יש קשר בין זה שג'קי בן זקן, "הספונסר-תורם-נדבן" של מ.ס אשדוד חתם על ערבות בנקאית של 5 מיליון שקל לטובת שחרורו של הבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג, ממעצר? חוגג כזכור חשוד בעבירות הונאה ומין.


3 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
(עוז מועלם)

האם יש מצב שחוגג מכר שחקנים תמורת ערבות בנקאית? לא מופרך לשאול זאת מאחר שכבר נחשף שמשה חוגג לווה 50 מיליון שקל מרועי חיון, עבריין מורשע, והבטיח בתמורה את שחקני בית"ר ירושלים (כמובן שחוגג הכחיש למרות שיש מסמכים חתומים).
כמו כן, בואו לא נשכח שבן זקן בעצמו הורשע בספטמבר 2015 בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
המשך ההודעה של בית"ר: "בנוסף יש לציין כי משה חוגג הסכים להעביר את המועדון בלא תמורה לכל איש עסקים בעל שיעור קומה שיתחייב לשלם את כלל החובות וההתחייבויות של המועדון ולהשקיע סכומים משמעותיים בתשתיות ובמועדון עצמו כמו שעשה חוגג עצמו בהשקעה של למעלה מ-120 מיליון שקלים".
זו פסקה מלאה ב"אי דיוקים". למשל, אנחנו יודעים מחשיפה של ברוך קרא וטל שורר בערוץ 13 שמשה חוגג גלגל על מועדון הכדורגל חוב בסך 33 מיליון שקל. כמו כן, חוגג הוא לא זה שבספטמבר 2021 "העביר את הניהול לנאמן עו"ד יצחק יונגר"'? (עוד "אי דיוק" לאור החשיפות האחרונות והפיטורים האפשריים של היו"ר אלי אוחנה על ידי חוגג).
סיכום ההודעה: "תודה מיוחדת לשר האוצר ואוהד הקבוצה, אביגדור ליברמן, אשר בלעדיו זה לא היה קורה".
אה, אם זה ליברמן חותם על זה אז בטח הכל כשר ונקי.
ועכשיו ברצינות.
איפה ההתאחדות לכדורגל?! איפה מינהלת הליגה?! יש כאן כל כך הרבה דברים חשודים. מה זה "הגורמים למצוא דרך לשלם את המשכורות עד לסיום העונה"?! אנחנו יודעים מיהם הגורמים? האם הם גורמים מוכרים למשטרה?! האם הם גורמים מהשוק האפור? האם חוגג מסבך את בית"ר ירושלים ביותר חובות - והפעם ל"גורמים"?
3 צפייה בגלריה
אוהדים בית"ר ירושלים ינואר 2022
אוהדים בית"ר ירושלים ינואר 2022
אוהדים של בית"ר ירושלים, ינואר 2022
(צילום: עוז מועלם)
סלחו על הצרפתית שלי אבל מה שקורה עם בית"ר ירושלים זה בית בושת.

הבקרה התקציבית? זה רק כלי בידי ההתאחדות

אתמול הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ש"יבצע ביקורת בהתאחדות לכדורגל בעקבות קריסתה הכלכלית של בית"ר ירושלים". הוא ציין ש"אירוע זה הוא חולייה נוספת בשרשרת מקרים דומים״.
אבל הבקרה היא רק כלי בידי ההתאחדות לכדורגל והבקרה עצמה הוחלפה מספר פעמים. שרשרת הקריסות לא רק בגלל הבקרה אלא בגלל ההתאחדות לכדורגל, שמסייעת לקבוצות להסתיר הרבה מעין הציבור.
ביולי 2020 חייבה השופטת מיכל אגמון גונן (בית המשפט המחוזי בתל אביב) את ההתאחדות לחשוף את זהותם של מפקידי בטוחות בבקרה התקציבית, כמו גם של תורמים ומעניקי הלוואות לקבוצות. ההתאחדות הגישה ערעור. למה? היא לא בעד שקיפות? היא לא נגד עבריינים שמשתלטים על קבוצות כדורגל?
אז השאלות שצריכות להישאל בהקשר של בית"ר ירושלים הן איפה ההתאחדות לכדורגל? איפה מינהלת הליגה? כרגע מה שצריך לעשות זה להרחיק את משה חוגג מניהול הקבוצה. ואתמול.
והאנשים שצריך לשים על המוקד הם האנשים שמאפשרים לפארסה הזו להתרחש (פעם אחר פעם). אז איפה אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל? איפה ארז כלפון, יו"ר מינהלת הליגות? איפה חילי טרופר, שר הספורט? איפה אריק שטיינברג, יו"ר ראש הבורסה (שמעניקה חסות שם לליגת העל)?
כולם מדברים על "אלימות האוהדים" אבל כש"בעלי קבוצות" מפרקים באלימות כלכלית ופשיעה כלכלית את הקבוצות אתם שותקים? הביזיון הזה עליכם.