סגור

דעה
הוועד האולימפי, פיפ"א ואופ"א צריכות להתנצל על הכוח שהעניקו לפוטין

לגופים הבינלאומיים שמנהלים את הספורט היה תפקיד חשוב בבנייתו של ולדימיר פוטין כנשיא לגיטימי. הוא ניצל את החמדנות והשחיתות שלהם כדי לזכות בלגיטימציה למהלכים האגרסיביים שלו. רשויות הספורט צריכות להביע חרטה ולהכריז על חרם ספורטיבי מלא על הספורט הרוסי בעשור הקרוב

"כדורגל צריך לאחד בין אנשים", אמר ג'יאני אינפנטינו, נשיא פיפ"א, כשנשאל על ידי רוב האריס מסוכנות הידיעות AP אם יש לו חרטות על מונדיאל 2018 שנערך ברוסיה (אחרי סיפוח חצי האי קרים) ועל המחמאות שהרעיף על ולדימיר פוטין. אינפנטינו, "מר קלישאות", לא באמת ענה על השאלה הקשה והטובה. הרבה קשקושים על "החשיבה של פיפ"א" ו"הכוח המאחד של הכדורגל". אינפנטינו לא ענה אם הוא יוותר על מדליית "החברות" שפוטין העניק לו אישית.


לגופים הבינלאומיים שמנהלים את הספורט - הוועד האולימפי הבינלאומי, פיפ"א, אופ"א, פורמולה 1 ועוד - היה תפקיד חשוב בבנייתו של ולדימיר פוטין כנשיא לגיטימי. פוטין ניצל את החמדנות, הטיפשות והשחיתות בחלק מהארגונים הללו כדי לזכות בלגיטימציה למהלכים האגרסיביים וההתקפיים שלו - בגיאורגיה ובחצי האי קרים - אבל גם בהתקפות על אזרחים רוסים לשעבר במדינות המערב כגון בריטניה.
אפילו אחרי שנחשף כי מקורביו של פוטין עמדו מאחורי הסימום השיטתי של ספורטאים, הוועד האולימפי הבינלאומי, פיפ"א ואופ"א לא הטילו עונש הרחקה אמיתי על ספורטאים המייצגים את רוסיה ואף מקבלים תמיכה ממשלתית מפוטין. גם כשהיה ברור שהרוסים אחראים לקרבות במזרח אוקראינה בשנים האחרונות, רוסיה קיבלה את הזכות מאופ"א לארח משחקים בינלאומיים וטורנירים כגון היורו או הגמרים של ליגת האלופות.

1 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על מלחמה נגד אוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על מלחמה נגד אוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על מלחמה נגד אוקראינה. רשויות הספורט הגלובליות חייבות התנצלות
(רויטרס)

פוטין מקדם אג'נדה אימפריאלסטית אגרסיבית כבר שני עשורים לפחות. גזפרום, חברת הגז הממשלתית, היא זרוע להעברת הון רוסי לארגוני ספורט כגון אופ"א - בצורת חסויות. הוא גם השקיע הון בספורט האולימפי על ידי הבאת המשחקים האולימפיים לרוסיה. זה הון שהעניק לרוסיה כוח במסדרונות של הגופים שמנהלים את הספורט העולמי.
נגד התוקפנות הרוסית צריך לעשות הרבה מאוד דברים אבל הדבר הכי חשוב שארגוני הספורט צריכים לעשות כרגע זה להביע חרטה על שיתוף הפעולה הצמוד והמושחת שלהם עם בריון, שניצל אותם כדי לחזק את מעמדו מול עמו ולהעניק לעצמו ולשיטותיו הסדיסטיות לגיטימציה בינלאומית. רשויות הספורט הגלובליות לא רק צריכות להביע חרטה, הן צריכות להודיע על חרם ספורטיבי מלא על הספורט הרוסי בעשור הקרוב ובעתיד לחשוב טוב מאוד אם אילו שליטים הן מוכנות לעבוד.