סגור

מייסד ספוטיפיי: "ההצעה שלי לרכוש את ארסנל נדחתה"

דניאל אק הביע התעניינות בקבוצת הפרמיירליג אחרי כישלון היוזמה להקמת הסופר ליג האירופית. היום הוא כתב בטוויטר: "השבוע הוגשה הצעה לג'וש קרונקי, מבעלי הקבוצה, שענה שאינו זקוקים לכסף"

מייסד ספוטיפיי דניאל אק אמר כי הצעתו לרכוש את קבוצת הכדורגל ארסנל נדחתה. אק הביע התעניינות בקבוצת הפרמיירליג לאחר כישלון היוזמה להקמת הסופר ליג האירופית.
אולם ביום שבת הוא פרסם הצהרה בטוויטר שבה הכחיש את הדיווחים שלפיהם עדיין לא הגיש רשמית את ההצעה. "השבוע הוגשה הצעה הן לג'וש קרונקי והן לבנקאים שלו, שכללה בעלות של האוהדים, ייצוג בדירקטוריון ואחזקת זהב לאוהדים", כתב. "הם ענו שאינם זקוקים לכסף. אני מכבד את ההחלטה שלהם, אך ממשיך להיות מעוניין וזמין למקרה שהמצב ישתנה".

2 צפייה בגלריה
ארסנל פרמיירליג
ארסנל פרמיירליג
ארסנל
(Pool PA)

שווי הונו של אק השוודי מוערך ב-4.7 מיליארד דולר, והצעתו זכתה לתמיכת שחקני העבר בקבוצה תיירי הנרי, דניס ברגקאמפ ופטריה ויירה. אק ניצל את מחאה האוהדים בעקבות הניסיון של הבעלים לעבור ביחד עם חמש קבוצות אנגליות נוספות לסופר ליג במקום ליגת האלופות.
אולם משפחת קרונקי, הבעלים של ארסנל, הגיבה שהיא "מחויבת ב-100%" לארסנל ו"אינה מוכרת את האחזקה". אב המשפחה סטן קרונקי (73) רכש אחזקה של 9.9% בקבוצה ב-2007 והרחיב אותה בהדרגה עד שב-2018 הפך לבעלים היחיד, לאחר שרכש את חלקו של האוליגרך אלישר אוסמנוב עבור 550 מיליון פאונד. קרונקי הוא הבעלים של מספר קבוצות ספורט, ובהן קבוצת הפוטבול האמריקאית לוס אנג'לס ראמס וקבוצת הכדורסל דנבר נאגטס. ג'וש בנו הוא דירקטור בקבוצה ומעורב בניהול היום-יומי.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק
מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק
מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק
(צילום: גטי אימג'ס)

אק (38) ייסד את שירות הסטרימינג למוזיקה ספוטיפיי ב-2006 ומשמש כמנכ"ל החברה. לספוטיפיי מעל 180 מיליון משתמשים ו-87 מיליון מנויים בתשלום. הוא מגדיר את עצמו כאוהד של ארסנל. "אני אוהד של ארסנל מאז שהייתי בן 8", אמר בחודש שעבר. "ארסנל היא הקבוצה שלי. אני אוהב את ההיסטוריה. אני אוהב את השחקנים, וכמובן אני אוהב את האוהדים".