$
אירועי ספורט

הערכות: הקרב בין מקגרגור לפלויד מייוות'ר יכניס יותר מ-600 מיליון דולר

המחיר המבוקש עבור חוזה ספונסרשיפ עומד על 10 מיליון דולר .אם כל חבילות הספונסרשיפ ימכרו, הסכום הכולל יעמוד על 20 מיליון דולר, לעומת 13.2 מיליון דולר שהרוויחו בקרב של מייוות'ר ופאקאיו

שירות כלכליסט 11:5806.07.17
הקרב בין פלויד מיוות'ר וקונור מקגרגור יגדיר מחדש את המונח אירוע ספורט רווחי כשיתקיים ב-26 באוגוסט, שכן הוא צפוי לשבור את כל השיאים הפיננסיים הקיימים של קרב אחד, כולל הקרב המשתלם בין מיוות'ר ומאני פאקאיו.

 

 

 

 

קונור מקגרגור קונור מקגרגור צילום: איי פי

 

לקרוא לקרב בין מייוות'ר ופאקאיו הצלחה פיננסית היא לשון המעטה. הוא היה הרבה מעבר לכך. הקרב, שנערך ב-2015 הכניס מעל 600 מיליון דולר, ועכשיו ההערכה היא כי הקרב בין מייוות'ר ומקגרגור יכניס יותר מכך כשישודר בערוץ בתשלום של שואוטיים. אין עדיין נתונים סופיים , אך לפי מה שקיים אפשר להעריך כי יישבר שיא הכנסות.

 

ספונסרשיפ

 

כל חברה המעוניינת להיות ספונסרית של הקרב תצטרך להיות מוכנה להוציא סכום מכובד. לפי דיווח ב-ESPN, המחיר המבוקש עבור חוזה ספונסרשיפ עומד על 10 מיליון דולר.

 

לשם השוואה, Tecate שילמה 5.6 מיליון דולר עבור נדל"ן פרסומי זהה בקרב ב-2015. החברה שתזכה בחוזה הספונסרשיפ הזה, תהנה מכך שהלוגו שלה יתנוסס במרכז הזירה בארנה טי מובייל. המיתוג יופיע גם על ring girls, שניים מהחבלים ובפינות ניטראליות.

 

העסקה תכלול גם הופעה של הלוגו על המסך בדקה הראשונה של כל סיבוב בשידור בתשלום ו-500 אלף דולר בכרטיסים. לפי הדיווח, חברה שתרצה לקנות ספונסרשייפ באחת הפינות של הזירה, תתבקש לשלם 5 מיליון דולר. מחיר זה יכלול סמל ולוגו שיוקרנו בקטעי מצלמת הפינות ו-250 אלף דולר בכרטיסים.

 

אם כל חבילות הספונסרשיפ ימכרו, הסכום הכולל יעמוד על 20 מיליון דולר, כלומר כמעט 7 מיליון דולר יותר מהסכום של 13.2 מיליון דולר שהרוויחו בקרב של מייוות'ר ופאקאיו.

 

קביעת התעריף עבור חבילות הפרסום מבוססת על נתונים שאספו צוותי אנליסטים, מומחי שיווק ומדיה חברתית. כך שניתן לומר, שאם המחירים של 10 מיליון דולר ו-5 מיליון דולר לא היו ריאליסטיים, הם כנראה לא היו נקבעים מראש. בהתאם, כל חברה שתסכים לשלם כל כך הרבה עבור פרסום, קרוב לוודאי שתבצע בדיקת נאותות להבטיח שהכסף יהיה בשימוש טוב.

 

הערוץ בתשלום

 

שואוטיים ו-HBO נהנו מהכנסות גבוהות במיוחד מהקרב הקודם. מספר מוערך של 6 מיליון משקי בית בארה"ב ובריטניה רכשו את הקרב לצפייה. בעלות של 100 דולר לאיכות HD ו-90 דולר לאיכות רגילה, ההכנסות עמדו על קרוב ל-430 מיליון דולר.

 

ההערכה היא כי הקרב הנוכחי ימשוך יותר הזמנות של ערוץ בתשלום, והפעם שואוטיים לא תחלוק בחובות עם רשת אמריקאית נוספת. עוד לא ידוע מה תהיה עלות הצפייה, אך ההערכה היא שתהיה באותו טווח מחירים כמו הקרב עם פאקאיו, אולי אפילו 5-10 דולר יותר. ההנחה היא שצרכנים שכבר מוכנים להוציא 100 דולר לא יירתעו מ-110 דולר. העלייה הקלה הזו במחיר מתרגמת למיליונים נוספים בהכנסות.

 

מכירות כרטיסים

 

מחירי הכרטיסים בקרב הקודם נעו בין 1,500 דולר ועד 10,000 דולר. כתוצאה מכך, ההכנסות ממכירת כרטיסים עמדו על 73 מיליון דולר. גם הצורה הנמהרת בה הכריזו על קיומו של הקרב, לא צפויה לפגוע במכירות הכרטיסים. לראיה, המכירה של הכרטיסים לקרב בין מיייוות'ר ופאקאיו החלה 9 ימים בלבד לפני הקרב עצמו.

 

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא שהקרב נערך ב-MGM גרנד, שם יש מקום לקצת יותר מ-17 אלף צופים. הקרב עם מקגרגור יתקיים בטי – מובייל ארנה, שיכול לאכלס עד 20 אלף צופים. הוספה של 3,000 מושבים אולי לא נשמעת כל כך הרבה, אך גם כרטיסים בטווח הנמוך של המחירים יוביל לתוספת של 4.5 מיליון דולר ממכירת כרטיסים, וזאת בהנחה שהמחירים לא יעלו משמעותית.

 

המתנגדים עוזרים לקדם מכירות: גם המבקרים נגד הקרב עוזרים לקדם אותו. מתאגרפים כמו אוסקר דה לה הויה ואפילו פאקאיו מותחים ביקורת על הקרב, בטענה שמדובר בשגיאה מביכה. כל מי שמבין בספורט מגע (combat sports) מסכים איתם, אך כל תגובה כזו רק מעוררת יותר מודעות לקרב. תוסיפו לכך את המאמינים שלמקרגור יש סיכוי לנצח, או כאלה שמשלמים להם ליצור עניין, ומתפתח דיון ממשי בנושא.

 

המשיכה העולמית של מקרגור היא גורם נוסף. פאקאיו הוא אמנם כוכב גדול בתחום האגרוף, אבל אין לו את מאגר האוהדים המובנה שיש למקגרגור האירי בבריטניה. האוהדים של מקגרגור נחשבים בין המחויבים והנאמנים ביותר. המשיכה שלו אינה מוגבלת רק לבריטניה, ומעריצים מגיעים לצפות בו בכל מקום אליו הוא מגיע.

 

מקגרגור גם יודע לקדם עצמו הרבה יותר טוב מפאקאיו. הוא ביסס את המוניטין שלו על החוזק והאיכות של יכולות אמנויות הלחימה שלו, לב גדול שדוחף אותו לקחת על עצמו אתגרים גדולים ויכולות ורבליות גבוהות.

 

בהתאם, יש לו 4.5 מיליו עוקבים בטוויטר, והוא כבר משתמש בפלטפורמת המדיה החברתית כדי לקדם את הקרב בצורה אישית ויעילה. מסיבות אלה, נראה שזה יהיה אחד הקרבות הקלים ביותר ליחצ"ן של מיוות'ר. יש פה גם את גורם החידוש, שכן לא מדובר בשני מתאגרפים.

 

 

פלויד מיוות'ר ג'וניור פלויד מיוות'ר ג'וניור צילום: איי פי

 

 

לכאן נכנס לתמונה ה-UFC, ליגת הקרבות המשולבים היא שותפה טובה לקידום הקרב. WME-IMG, הבעלים של אליפות הלחימה האולטימטיבית הייתה צריכה לאשר את השתתפותו של מקרגור בקרב. כך יצא שנשיא ה-UFC דיינה וייט אחראי על קידומו. בשילוב עם כל גורמי המשיכה השיווקיים האחרים, נראה שהוא עומד בפני תרנגולת מטילת ביצי זהב. מקגרגור הוא ללא ספק הלוחם הפופולארי ביותר ב-UFC. היחידה שזוכה לרמת פופולאריות דומה היא רונדה ראוזי, וכלל לא יודע אם תחזור אי פעם להתחרות. מקגרגור צפוי למשוך אחוז לא מבוטל של אוהדי ה-MMA, זאת בנוסף לאוהדים מזדמנים של שני ענפי הספורט שירצו לראות את הקרב, ואחרים שיתעניינו ולו בגלל שזה אירוע הספורט הגדול של השנה.

 

כל הסימנים מצביעים על מעורבות ערה במיוחד במדיה החברתית, וכן ברמת השידור ומכירת הכרטיסים. הוא אומנם זוכה לעזרה בשבירת השיאים הפיננסיים, אך המכנה המשותף לכל קרבות האגרוף הרווחיים הוא מייוות'ר, והוא עומד לשכתב את ספרי ההיסטוריה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x