$
אירועי ספורט

המניה הכי בטוחה: פרסומת בסופרבול

הרווח שהרשתות רושמות מפרסום מחזקים את הערכת השווי בגובה 35 מיליארד דולר של הליגה. CBS מכרה את כל זמן הפרסום שלה למשחק השנה, התעריף: 3.75 מיליון דולר ל-30 שניות פרסומת

סוכנויות הידיעות 15:1128.01.13

הסופרבול נחשב לאירוע הספורט המכניס ביותר בעולם ומהווה מדד להערכות שווי של קבוצות הפוטבול. בהתחשב בצימאון הרב שהפגינו השנה המפרסמים כלפי משחק האליפות, שווי הסופרבול חזק מאי פעם, מדובר בחדשות מעולות עבור 32 הקבוצות המשתתפות בליגה.

 

 

הלוגו של ה-NFL. למעשה הביקוש עבור ה-NFL הוא מקור אמין יותר מאשר התיאבון למניות. מאז 1967, נרשמו רק ארבעה מקרים שבהם תעריף הפרסום נפל ביחס לשנה הקודמת. לעומת זאת, באותה התקופה בשוק המניות 14 פעמים קרה שחלה ירידה. הלוגו של ה-NFL. למעשה הביקוש עבור ה-NFL הוא מקור אמין יותר מאשר התיאבון למניות. מאז 1967, נרשמו רק ארבעה מקרים שבהם תעריף הפרסום נפל ביחס לשנה הקודמת. לעומת זאת, באותה התקופה בשוק המניות 14 פעמים קרה שחלה ירידה. צילום: איי אף פי

 

רשתות הטלוויזיה – CBS, פוקס, NBC ו-ESPN – שמשלמות תעריפים גבוהים במיוחד עבור הזכות לשדר את משחקי ה-NFL, מסכימות לכך בעיקר מכיוון שהן מעוניינות לשדר את משחקי הפלייאוף ואת משחק האליפות, שכן אחד מכל שלושה אנשים בארצות הברית צופים במשחק. הכסף שהרשתות מרוויחות מפרסום מחזקים את הערכת השווי בגובה 35 מיליארד דולר של הליגה.

 

תעריפי הפרסום היו מאז ומתמיד במגמת עלייה. מאז יציאתו לדרך של הסופרבול הראשון, התעריף הממוצע לפרסומת של שלושים שניות עלה בשיעור שנתי של 10.3%, זאת לעומת עלייה של 6.3% במדד S&P 500.

 

רשת CBS מכרה את כל זמן הפרסום שלה למשחק השנה, כשהמפרסמים משלמים 3.75 מיליון דולר עבור פרסומת של 30 שניות. תעריף הפרסום עבור הסופרבול הראשון, שהתקיים ב-1967 עמד על 40 אלף דולר.

 

יתרה מכך, חברות מוכנות לשלם ביחס לאחוז הצפייה. במהלך הסופרבול שנערך בשנה שעברה בין הניו יורק ג'יאנטס והניו אינגלנד פטריוטס שיעור הצפייה הממוצע עמד על 3.5 מיליון דולר לפרסומת של 30 שניות. הרייטינג של המשחק (אחוז מקלטי הטלוויזיה שצפו במשחק) עמד על 47% ב-NBC. כלומר, הרשת שילמה 74,469 דולר עבור כל נקודות רייטינג, השיעור הגבוה ביותר בהיסטוריה של הסופרבול.

 

למעשה הביקוש עבור ה-NFL הוא מקור אמין יותר מאשר התיאבון למניות. מאז 1967, נרשמו רק ארבעה מקרים שבהם תעריף הפרסום נפל ביחס לשנה הקודמת. לעומת זאת, באותה התקופה בשוק המניות 14 פעמים קרה שחלה ירידה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x