$
מונדיאל 2010
מונדיאל קצר

המונדיאל שבר שיאי צפייה בארה"ב

14.9 מיליון אמריקאים צפו במשחק ההדחה של נבחרת ארצות הברית נגד גאנה. הרייטינג של המונדיאל הנוכחי גבוה ב-46% מזה שנרשם במונדיאל הקודם, ואילו מספר הצופים הממוצע השנה גבוה ב-60% מזה שנרשם ב-2006

אסף רותם 15:5428.06.10

משחק שמינית הגמר שהתקיים בשבת ובו הפסידה הנבחרת האמריקאית לגאנה 2:1 הוא המשחק הנצפה ביותר בגביע העולמי עד כה בארצות הברית. המשחק, שהתחיל בשעה 14:30 לפי שעון החוף המזרחי, השיג רייטינג ממוצע של 8.2% וצפו בו 14,9 מיליון צופים בכ-9.5 מיליון בתים. המשדר כולו, שנמשך 3 שעות, זכה לרייטינג ממוצע של 7.5%, עם 13.5 מיליון צופים בממוצע ב-8.6 מיליון בתים.

 

בכך הפך השידור למשחק המונדיאל בו צפו יותר אנשים במכל משחק אחר בין קבוצות גברים. רק משחק הגמר במונדיאל הנשים של 1999 בין ארה"ב לסין מקדים אותו ברייטינג – עם כמעט 18 מיליון צופים בכ-11,3 מיליון בתים ושיעור צפייה ממוצע של 11.4%.

 

מבחינת רייטינג (להבדיל ממספר הצופים), המשחק בשבת ממוקם במקום הרביעי בתולדות הגביע העולמי, אחרי גמר הנשים הנ"ל, גמר מונדיאל 1994 בין ברזיל לאיטליה (9.5%) ורבע הגמר בין ארצות הברית לברזיל באותו טורניר (9.3%).

 

העיר סן דייגו, שבה מהגרים היספנים רבים, הייתה המקום שרשם בשבת את שיעור הצפייה הגבוה ביותר – 15.4%. גם בשלושת המשחקים הקודמים של נבחרת הפסים והכוכבים נרשם בסן דייגו הרייטינג הכי גבוה. שאר הערים בהן העניין בשמינית הגמר היה גבוה הן וושינגטון הבירה (13.8%), סן פרנסיסקו (13.3%), סינסינטי (12.9%), לאס וגאס (11.7%), אוסטין, טקסס (11.4%), קולומבוס, אוהיו (10.6%), נורפולק, וירג'יניה (10.6%), טאקומה, וושינגטון (10.6%) וווסט פאלם ביץ', פלורידה (10.5%).

 

עד כה, ב-50 משחקי המונדיאל, השיגו התחנות של רשת ESPN רייטינג ממוצע של 1.8%, שהם 2.8 מיליון צופים. בכך, הרייטינג של המונדיאל הנוכחי גבוה ב-46% מזה שנרשם במונדיאל הקודם, ואילו מספר הצופים הממוצע השנה גבוה ב-60% מזה שנרשם ב-2006.

 

אלא שיותר מהמספרים עצמם, מרשימים ככל שיהיו, העובדה המעודדת לגבי עתיד הכדורגל בארצות הברית הוא כמות האנשים שהתחברו למשחק ויכולים להיחשב מעתה כאוהדים אמיתיים ומעודכנים שמעוניינים להמשיך ולעקוב אחרי הענף. כיום, הכדורגל בארצות הברית רחוק מאוד מהמקום שבו הוא היה במהלך המונדיאל ב-1994 או בזמן ההצלחה של נבחרת הנשים ב-1999. אם אז דובר על צופים אד-הוק, שצפו במשחקים כחלק מ"ארוע", מחגיגה ספורטיבית, הרי שכעת מדובר על קהל כדורגל אמיתי.

 

 

אוהדי סיאטל סאונדרס מליגת ה-MLS. לא כרטיס ביקור לאהדת כדורגל בארה"ב אוהדי סיאטל סאונדרס מליגת ה-MLS. לא כרטיס ביקור לאהדת כדורגל בארה"ב צילום: MCT

 

 

לפני 20 שנה רק 700 אלף אמריקאים צפו בנבחרת שלהם

 

התקשורת העולמית נוטה לשפוט את הכדורגל האמריקאי לפי הליגה המקומית – ה-MLS – אך זו טעות. ה-MLS לא מוכנה עדיין להיות כרטיס הביקור של הכדורגל במדינה. מדובר בליגה צעירה – בקושי בת 15 – שנעדרת עדיין מסורת ואיכות משלה. לפיכך, ה-MLS לא מהווה מדד לפופולאריות של המשחק בארצות הברית. המדד האמיתי הוא אליפות העולם ונתוני הרייטינג האחרונים מוכיחים זאת.

 

במונדיאל 1990 רק 713 אלף אמריקאים צפו בנבחרת שלהם משחקת נגד איטליה. הנתונים הנוכחיים גדולים בעשרות מונים בגלל ששידור הכדורגל בטלוויזיה כיום מבוסס על איכות המשחקים ועל חוויית הצפייה – שני דברים שקיימים בלי ספק בשידורי המונדיאל הנוכחי.

 

צעירים בארצות הברית אוהבים כדורגל. זה הפך להיות ספורט "מגניב" וכך גם להיחשב לאוהד כדורגל. את ההוכחה לכך ניתן לראות באלפי האוהדים שמילאו את המגרשים בדרום אפריקה ובמאות האלפים שהצטופפו בבארים בארצות הברית כדי לצפות במשחקים. מהגרים ממוצא היספני – שיהיו בקרוב רבע מאוכלוסיית ארצות הברית – אוהבים כדורגל, כמו גם יוצאי מדינות אחרות.

 

הרשתות שמשדרות את המשחקים – ESPN ו-ABC – מצהירות בקול רם שהגביע העולמי הוא העסקה הכי גדולה בעולם הספורט. סוף סוף ארצות הברית מקשיבה להם וכדאי גם לשאר העולם להאזין.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x