סגור

קוקה קולה ישראל נכנסה לשותפות בחברת מיחזור הבקבוקים סייקל

לכלכליסט נודע כי החברה המרכזית למשקאות נכנסה לשותפות (25%) בחברת המיחזור סייקל כלכלה מעגלית, שמספקת מכונות אוטומטיות לאיסוף בקבוקים בסופרים

החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל) נכנסה לשותפות (25%) בחברת המיחזור סייקל כלכלה מעגלית למכלי משקה. המהלך יוצא לדרך כחצי שנה לאחר שהחברה המרכזית הגדילה את אחזקותיה לבעלות מלאה על תאגיד המיחזור אלה, בעקבות פרישת יפאורה מהשותפות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", מדובר היה בצעד זמני, שכן החברה כבר היתה במו"מ להשקעה כבעלת מניות מיעוט בחברת המיחזור סייקל שבשליטת ק.מ.מ (55%) שגם תעניק לה החל מהשנה את שירותי האיסוף והמיחזור.
שותף נוסף בסייקל הוא מפעל המיחזור ארפט (20%). בראש סייקל עומד קובי דר, ממקימי תאגיד המיחזור תמיר, אשר כיהן בתפקיד המנכ"ל במשך שמונה שנים. החברה כבר פרסה 100 מכונות אוטומטיות של חברת Tomra לאיסוף בקבוקי משקה בהשקעה של כ־30 מיליון שקל. סייקל צפויה לפרוס בשנתיים הקרובות עוד כ־500 מכונות בהשקעה כוללת של 200 מיליון שקל. לדברי דר, המכונות יוצבו במרחב הציבורי, כמו גם ברשתות השיווק המובילות, בהן שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי, יוחננוף, פרשמרקט, ויקטורי, טיב טעם, קופיקס ועוד.
1 צפייה בגלריה
ניר לוינגר מנכ"ל החברה המרכזית
ניר לוינגר מנכ"ל החברה המרכזית
ניר לוינגר מנכ"ל החברה המרכזית
(צילום: ראובן קסטרו)
חוק הפיקדון, הקובע כי מכלי משקה יימכרו בתוספת מחיר (פיקדון) ובהחזרתם יקבל הצרכן בחזרה את סכום הפיקדון, נכנס לתוקף כבר בשנת 2001 וחל על בקבוקים עד ליטר וחצי. בשנת 2021 הוא הורחב גם למיכלי משקה גדולים של ליטר וחצי. הרחבת החוק היא צעד שמכביד על חברות המשקאות, שמחירי מוצריהן עלו במקביל בגלל מס המשקאות הממותקים שהוטל עליהם. דר מסר ל"כלכליסט": "אנו שואפים להפוך את תהליך החזרת הבקבוקים לחוויה קלה וטובה עבור הצרכנים והקמעונאים בישראל ובכך להגיע להיקפי איסוף ומיחזור שיאפשרו עמידה ביעדי האיסוף של החוק".