סגור

הפרצת וגם ניצחת? שני אנשי קריאייטיב מעוררים סערה בפסטיבל הפרסום בקאן

אתר המאפשר לעקוף את חומת התשלום של אתר התחרות הרשמי רוצה לזכות השנה בתחרות עצמה. עולם הפרסום כמרקחה

שני אנשי קריאייטיב יצרו אתר המאפשר לעקוף את חומת התשלום של אתר התחרות הרשמי ולצפות בארכיון הזוכים של פסטיבל קאן בחינם. אחרי שנלחמו בהנהלת הפסטיבל, הגישו את האתר לתחרות עצמה בקטגוריית הדיירקט וה-pr היוקרתיות.
תחרות Cannes Lions היוקרתית של עולם הפרסום תיפתח מחר (שני) והגשה אחת כבר מעוררת מיני סערה בביצה העולמית. האם מדובר בחוצפה על גבול הוונדליזם או שמא זו קריאייטיביות לשמה?
הנה הסיפור בקצרה: באתר של קאן ליונס ניתן למצוא ארכיון ובו כל העבודות הזוכות מכל השנים. רק מה, הגישה לארכיון היא בתשלום של 6,550 יורו בשנה. סכום לא מבוטל בכלל עבור מי שרוצה גישה להשראה תמידית.
צמד אנשי קריאייטיב מויאטנם: קווין טראן וטואן מאי, החליטו לפני שנה לייצר אתר אלטרנטיבי בשם Lovetheworkmore (טייק אוף על האתר הרשמי של הפסטיבל lovethework.com), שיציג את ארכיון העבודות עטורות הפרסים בחינם. בראיון לאתר vietcetera הם אמרו שמה שהניע אותם להקים את האתר הוא: ״ אנחנו חושבים שאם אנשים היו יכולים לראות את הפרויקטים היצירתיים הטובים בעולם, הם היו מקבלים השראה להמציא רעיונות טובים יותר, הן עבור עצמם והן עבור תעשיית הפרסום״.
האתר זכה מיד לפופולאריות רבה בכל העולם ולתומכים רבים שמחו נגד החזירות של פסטיבל קאן, שגובה תשלום גבוה על מה שנתפס כשירות בסיסי לאנשי פרסום. הם מספרים שקיבלו תגובות תומכות מעובדים של הפסטיבל ואפילו זכו לפרסם את האתר שלהם בחינם על גבי שילוט חוצות בטיים סקוור.
אלא שדי מהר הם קיבלו קיבלו איום משפטי ממנהלי התחרות שניסו לגרום להם להסיר את האתר ולבסוף, אחרי הדיינות ארוכה, הגיעו לפשרה שהאתר הרשמי יהיה פתוח בחינם לגולשים מתחת לגיל 30. בסופו של דבר, בשל הסיבוך הטכני ליישם את הפשרה עבור הצעירים, החליטו קווין וטואם ללכת עוד יותר רחוק והגדילו את הארכיון החינמי באתר שלהם עד לשנת 1954!
הטוויסט הגדול מתרחש ממש בימים אלה כאשר אותם יוצרים הגישו את האתר השנוי במחלוקת לפסטיבל קאן עצמו בקטגוריית הדיירקט ויחסי ציבור היוקרתיות ואף צירפו סרטון קייס סטאדי שמשווה את ההאקינג שלהם לעבודות זוכות עבר של ברגר קינג - עבודה אחת ש״חטפה״ את האתר של פיפ״א והשניה ש״חטפה״ את מקדונלד׳ס.
האם העבודה תזכה באחד מהפרסים היוקרתיים והנחשקים?

מירן פחמן הוא בעלים של קבוצת Creative First המתמחה במצויינות קריאייטיבית, בעל הפודקאסט Ear Catcher ומרצה בעולמות השיווק והפרסום